c_300_250_16777215_10_images_62159.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در اولین خطبه پیش از نماز جمعه سال 96 ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمین و تبریک سال نو و دعای خیر برای مسلمین و سربلندی اسلام گفت: فرهنگ قوم ترکمن فرهنگی غنی، ریشه دار و آمیخته با آموزه های دینی است و باید سعی کنیم این فرهنگ اصیل و اسلامی حفظ شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ،آخوند حاج عبدالکریم جاور با بیان اینکه همه اقوام اسلامی دارای فرهنگ و جایگاه فرهنگی خاص هستند افزود: آیین ها، آداب و فرهنگ ترکمن نیز به جهت برخورداری و بهره گیری از قرآن و سنت پیامبر(ص) دارای جایگاه خاصی است.


امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: پوشش سنتی و دیرین مردان و بخصوص زنان ترکمن در عین سادگی و زیبایی، موازین شرعی و فرهنگ اسلامی درآن پررنگ است و این فرهنگ همواره مورد توجه سایر اقوام و محققین بوده است.


وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه برخی از جوانان نا آگاهانه به تقلید از فرهنگ غربی و غیر اسلامی، فرهنگ ریشه دار و غنی خود را فراموش کرده اند که این امر مایه نگرانی است.


خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس در ادامه سخنان خود گفت: حضرت محمد (ص) بیش از 1400 سال قبل کتاب الله را برای بشریت به ارمغان آورد و با این کتاب راه و رسم زندگی ایمانی و رستگاری را به انسان ها نشان داده است .


آخوند عبدالکریم جاور با بیان اینکه قرآن کتاب معمولی نیست گفت: کتاب قرآن عاری از هرگونه عیب و نقصی است زیرا که کلام خداوند برآن حاکم است و این عظمت قرآن است.


امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس افزودند: هرشخصی هدایت و رستگاری دنیا و آخرت خود را در مکتبی به غیر از قرآن جستجو کند گمراه شده است، هر چند در دایره اسلام بوده باشد.

منبع : مصلی وحدت اهل سنت گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر