c_300_250_16777215_10_images_62410.jpg

تركمن سسي - امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با اذعان بر اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بهترین و کامل ترین اسوه راستین بشریت است بر متخلق شدن به اخلاق و کردار کریمانه آن بزرگوار تاکید کردند.

 

به گزارش تركمن سسي به نقل از خبرگزاری تقریب ، خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: پیامبر اکرم (ص) نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود و برای تمامی دنیا نور و معرفت است.

«آخوند عبدالرشید بشاورد» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: خاتم الانبیا (ص) به استناد آیات قرآن کریم با شعار توحید برای جوامع بشری بنای اتحاد و همبستگی اسلامی را به ارمغان آورد.

به گفته وی؛ تبعیت از سید الانبیا (ص) بدون شک از اصول و ارکان دین اسلام است و شک و تردید درباره ایشان در اذهان مومنان جایی ندارد.

خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، با اذعان بر اینکه محمد بن عبدالله (ص) دین اسلام را به طور جامع و کامل برای انسان ها آورده است، گفت: آن حضرت رسالت و ماموریت بزرگ خود را بدون هیچ نقصی و کاستی و با موفقیت برای جامعه هدف خود ابلاغ کرد.

وی، ادامه داد: حضرت در طول 23 سال نبوت توانست، دل های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند، قرار گرفتن در امت آخر الزمان آرزوی همه انبیا و صالحان امت های پیشین بوده است.

به گفته وی؛ قرآن معجزه بزرگ پیامبر رحمت (ص) دلیل نبوت ایشان است و شفاعت عظمای نبی مکرم اسلام (ص) شامل حال همه دوستدارانش می شود.

آخوند بشاورد با اشاره به واقعه معراج پیامبر (ص) اظهار کرد: یکی از معجزات عملی پیامبر (ص)، رخداد معراج است  این واقعه یک سال قبل از هجرت رخ داد و به صورت جسمی و روحی بوده است.

وی، افزود: آن حضرت(ص) در این شب بزرگ از مسجد الحرام تا مسجدالاقصی سیر کرد.

رسول الله (ص) تنها منت خداوند بر انسان ها است

امام جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: خداوند با فرستادن پیامبر اکرم (ص) بر مسلمانان و همه انسان ها منت نهاده است.

«آخوند محمد آمانی زاده» در نماز جمعه این هفته دهستان کرند، اظهار کرد: بدون شک آن حضرت بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال برای انسان ها فرستاده شده و به همین خاطر خداوند ایشان را خلق عظیم دانسته است.

وی، ادامه داد: خداوند نعمت های زیادی را برای انسان ها و موجودات روی زمین عطا کرده؛ ولی هیچ کدام را به اندازه نعمت وجود خاتم المرسلین (ص) شایسته منت نهادن ندانسته است.

امام جمعه اهل سنت دهستان کرند با تاکید بر اینکه رسول الله (ص) در این دنیا فقط برای خودش و خانواده اش زندگی نکرد، گفت: آن بزرگوار فقط برای رضای خداوند تمام زحمات و سختی ها را تحمل کرد.

وی، افزود: در این دنیا سعی نماییم بر انجام امور نیک عادت داشته باشیم نه اینکه برای انجام کارهای عبث و بیهوده که موجبات هلاکت ما را فراهم می کند.

زندگی پیامبر اعظم (ص) الگوی عملی مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: زندگی پر از خیر و برکت رسول الله (ص) الگوی عملی مسلمانان است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) به امتش این درس بزرگ را داد که گذشت، ایثار و بخشش از ویژگی های انسان های بزرگ است.

به گفته وی؛ خداوند متعال خاتم المرسلین (ص) را الگو و اسوه ای کامل برای زندگی عملی انسان ها به ویژه مسلمانان قرار داده است.

مدرس حوزه علمیه ربانی چنارلی با اشاره به وظیفه مسلمانان نسبت به رسول اسلام(ص)، اظهار کرد: نخستین وظیفه ما در قبال آن همه زحماتی که ایشان کشیدند عزیزتر دانستن وی از جان و مال و از اهل خانواده و هر چه که برایمان دوست داشتنی است می باشد.

وی، ادامه داد: خداوند کسانی را که به سیره، افعال و اقوال پیامبر اعظم (ص) پایبند نبوده و در زندگی عمل نمی کنند تهدید به دچار شدن در فتنه و تفرقه می کند.

این عالم اهل سنت شرق گلستان با اذعان بر اینکه بحث سلامت شهروندان از مباحث مهم جامعه است، گفت: اسلام دین نظافت و پاکیزگی است و به آن خیلی سفارش کرده است، زندگی روزانه یک مسلمان نیز با تلاش برای پاکیزگی آغاز می شود.

وی، افزود: هر مسلمان با بدن و لباس پاک، در برابر معبود یگانه به نماز می ایستد و با این کار روح خویش را نیز شستشو می دهد.

به گفته وی؛ خداوند خوردن الکل، شراب و گوشت خوک را برای انسان حرام کرد؛ زیرا برای سلامتی انسان ضرر دارد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر