c_300_250_16777215_10_images_62420.jpg


تركمن سسي – نماز جمعه يكم ارديبهشت ماه در مصلي وحدت نماز جمعه اهل سنت گنبدكاووس به امامت حاج عبدالكريم آخوند جاور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي ،امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس یکم اردیبهشت ماه در خطبه های نماز عبادی جمعه این هفته با قرائت آیاتی از سوره"اسراء" و با اشاره به نزدیکی 27 رجب روز معراج حضرت محمد (ص ) گفت: این روز روزی مبارک و روز واقعه ای مهم درتاریخ اسلام است و هدف خداوند قادر و متعال نشان دادن عظمت خلقت به رسول اکرم (ص) و پیام و پندی بزرگ برای سعادت ابدی بشریت است.
آخوند عبدالکریم جاور افزود: معراج پیامبر(ص) جزء اعتقادات اسلامی است و در این روز حضرت محمد (ص) به اذن الهی شبانگاه از مسجدالحرام تا مسجدالاقصي سيرکردند و شاهد عظمت، اسرار و نشانه های خداوند در سراسر جهان و عالم بالا بودند و نیز انبیاء، ارواح ، بهشتیان و عذاب دوزخیان را به عینه دیدند.
ایشان افزودند: پس از معراج، رسول اکرم (ص) به مفهوم تازه ای از رهبری و هدایت بشریت دست یافتند و راه های سعادت و خوشبختی و نیز گمراهی انسان ها، در قالب سفری معنوی برای ایشان آشکار شد.
خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت : وقتی حضرت محمد (ص) داستان معراج خود را به خلیفه اول گفتند، حضرت ابوبکر بلافاصله به این داستان ایمان آوردند و لقب صدیق را از محمد گرفتند.
آخوند عبدالکریم جاور افزود: در برابر این عظمت الهی، اکنون وظیفه ما تقویت ایمان و اعتقاد و بهره‌گیری از آثار و پیامدهای معراج در ابعاد مختلف زندگی فردی،‌اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.
ایشان افزودند: امروزه در جامعه گناهانی انجام می شود که مردم اهمیت چندانی به آنها نمی دهند و به سادگی از کنار آن می گذرند که امثال این گناهان یکی غیبت کردن است. مخصوصا در این ایام که روزهای کاندیدا توری و انتخابات است.
آخوند جاورگفت: همه اشخاصی که کاندیدای انتخابات می شوند شخصیت های محترمی هستند. اینکه برخی برای جلب توجه و جذب آرای بیشتر از مردم، نسبت به سایر رقیبان لب به بدگویی و بهتان باز می کنند گناهی اخلاقی است و غیبت محسوب می شود.
امام جمعه اهل سنت با بیان اینکه؛ غیبت کردن و تهمت زدن عملی خطرناک برای فرد مسلمان و با ایمان است افزود: خداوند در آخرت برای غیبت کننده عذابی شدید در نظر گرفته است. ولی در مقابل اشخاصی هستند با ایمان و مومن که فرایض و دستورات الهی را رعایت و به جا می آورند.
آخوند عبدالکریم جاور اظهار داشتند: امروزه و با پیشرفت تکنولوژی دزدی عقیدتی از دزدی اموال هم بیشتر شده، بطوریکه مردم در تقویت اعتقادات، ارزش ها و افزودن به ظرفیت های دینی خود کوتاهی می کنند.
وی اظهار داشت: باید ایمان به خداوند، کتاب قرآن، رسول خدا و معاد همیشه در عمق وجود انسان ها بیدار و تقویت شود زیرا که اینها اساس دین اسلام هستند.
وی از مومنین و نمازگزاران خواست تا همیشه عبادت و ذکر خداوند را به جای آورند تا ایمان تان افزایش، قلب تان آرام و از گناه، معصیت، غیبت و عذاب الهی در امان باشید.


منبع : مصلي نماز جمعه اهل سنت گنبدكاووس


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر