c_300_250_16777215_10_images_63462.jpg

تركمن سسي - به همت دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در امور اهل‌ سنت استان گلستان، کارگاه یک‌ روزه استهلال با شرکت جمعی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان در گرگان برگزار شد.

به گزارش تركمن سسي به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه در این همایش، ضمن تبریک روز سوم خرداد و حماسه بسیار بزرگ و ماندگار ملت، گفت: رویت هلال ماه از اهمیت ویژه ای نزد مقام معظم رهبری قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی دفتر مقام معظم رهبری هر ساله تیم های متعددی در بلاد اسلامی به دنبال رصد و رویت هلال ماه هستند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: برگزاری ستاد استهلال و رویت هلال ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است و جلسات و کارگاه های آموزشی استهلال می تواند علماء، طلاب و روحانیون جوان را با شیوه های علمی و مسائل کاربردی علم نجوم آشنا کند.

وی با بیان اینکه، ماه رجب و شعبان مقدمه رسیدن به ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان قرار داریم و در این ماه معنویت ملت های مسلمان بیشتر از گذشته می شود و مهم ترین موضوع ماه مبارک رمضان این است که شب قدر را درک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه افزود: همواره اعلام رویت هلال ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر با اذن حاکم اسلامی امکان پذیر است و بالاترین مقام، مقام بندگی خداست، زیرا آن چیزی که فصل الخطاب است، حکم حاکم اسلامی است که تمام رهبران مذاهب اسلامی هم این خواسته را تایید می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه با تاکید بر اینکه، وظیفه داریم که مردم را سوق دهیم تا به رمز و رموز اصرار عبادت پی ببرند، اظهار کرد: انسان باید معرفت و شناخت خود را بیشتر کند تا به مقام بندگی برسد و در نتیجه آن عبادت را به سمت آرامش خاصی هدایت کند.

وی با بیان اینکه، نیاز است که طلاب و روحانیون در مسائل علم نجوم آموزش ببینند تا متخصص و صاحب نظر باشند، افزود: در راستای توانمند سازی علماء، روحانیون و طلاب اهل سنت که علاقمند به یادگیری مباحث استهلال و علم نجوم هستند می توانیم آموزش های تخصصی لازم را با حضور اساتید برجسته کشوری در استان گلستان برگزار کنیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر