c_300_250_16777215_10_images_63817.jpg

تركمن سسي - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تاریخ شفاهی هنرمندان گلستان در قالب مجموعه« تلخ و شیرین هنرمندان استان» تهیه می شود.

به گزارش تركمن سسي، حجت‌الاسلام «علی اصغر فضیلت» در نشستی که با پیشکسوتان تئاتر، تلویزیون و سینما با موضوع ضبط و تدوین تاریخ شفاهی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد،از انتشار مجموعه‌ای با عنوان تلخ و شیرین هنرمندان استان، با محوریت خاطرات هنرمندان گلستانی در تمام رشته‌ها و به‌عنوان بخشی از تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر استان خبر داد.
وی افزود: همه مراحل و روایت خاطرات، تصویربرداری و مستندات آن آماده شده و پس از تکمیل نهایی، هم در قالب مجموعه تصویری و تولید سینمایی عرضه می‌شود و هم در قالب کتاب به نشر می‌رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، هدف از تهیه تاریخ شفاهی را ضرورت توجه به هنرمندان پیشکسوت دانست و تصریح کرد: این اقدام مانع گسست و انقطاع بین نسل‌ها می‌شود.
وی از فاصله بین نسل دانش‌آموخته و پیشکسوت با نسل معاصر به‌عنوان چالش یادکرد و گفت: با تهیه تاریخ شفاهی از پیشکسوتان، می‌توان این چالش را مدیریت کرد.
حجت‌الاسلام فضیلت در خاتمه تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر استان را به‌عنوان میراث دانست و گفت: این اقدام سندی مکتوب و در دسترس نسل‌های بعدی خواهد بود./همشهري

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر