c_300_250_16777215_10_images_63812.jpg

تركمن سسي - امام جمعه بندرترکمن با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس گفت: مردم در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور داشته باشند زیرا این حضور پرشور، نشانه اراده قوی ملت روزه دار و آزاده است.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي ، عبدالرحمان آخوند کر، در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم‌ مسلمان روزه دار با قرائت آیه ای ازقرآن کریم به بیان مقام و منزلت والای زن پرداخت و افزود: اعطای مقام مادری به بانوان از الطاف خداوند است و تاکید قرآن بر احسان به پدر ومادر نیز در راستای احترام به مقام شامخ بانوان می باشد.
وی با اشاره به مقام و منزلت والای زن در اسلام با استناد به آیات نورانی قرآن کریم واحادیث رسول الله (ص)گفت: خداوند درکلام نورانی خودبه پیامبراکرم (ص) فرموده است که به بانوان توصیه نماید که چشمان خودرا ازنگاه به نامحرم بدورنگه دارند.
آخوند کر، نگاه زن به نامحرم‌ را امری قبیح دانست وگفت اظهار کرد: خداوند به رسول خدا فرموده است که به بانوان تاکید کند که ناموس خود را حفظ نمایند و عورت و زینت و زیورهای خود را درمعرض دیدگان ‌افراد نامحرم قرارندهند، مگر جاهایی که منع شرعی ندارد.
امام جمعه بندرترکمن با اشاره به تاکید اسلام در خصوص حجاب، گفت: صراحتا در قرآن به  پوشش عورت تاکید شده و از بانوان خواسته شده تا حتی زینت های خود را نیز عیان ننمایند.
وی  با اشاره به برخی مرسومات بین بانوان درایام جاهلیت افزود: خداوند با مد نظر قراردادن این مسائل صراحتا بررعایت حجاب و عفاف تاکید نموده است.
عبدالرحمان آخوند کر با تاکید بر اینکه، احکام شریعت قوانین الهی است، عنوان کرد: دین اسلام به مسئله عفت، آبرو، حجاب و عفاف زنان اهتمام ویژه ای دارد‌.
وی با تاکید براینکه، زن در خانه حکم یک مدرسه و آموزش دهنده را دارد، اظهار کرد: همه اولیاء الله و پیامبران در دامان مادران پاک و منزه تربیت یافته اند بنابراین جایگاه زنان بسیار بالاست.
امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه، دردوران جاهلیت به زن بعنوان انسان کرامت قائل نمیشدند و آنها زن رامایه ننگ می دانستند و آنهارازنده به گورمی کردند، گفت: حتی درآن دوران زن هارا بعنوان برده می فروختند.
وی با اشاره به ارزش گذاری اسلام به مقام شامخ زن گفت: اسلام بانی ارزش گذاری به مقام شامخ زن است و با بسیاری ازاین عقاید خرافی درخصوص مقام زن مبارزه کرد و برای  زنان ارزش و منزلت قائل شد‌.
آخوند کر با بیان روایت، هرکسی که 2 دخترش را با عزت و آبرو بزرگ کند در قیامت با رسول الله (ص) محشور خواهد شد، افزود: اسلام حتی گفتن کلمه "اف"  به مادر و پدر را ناروا دانسته و در راستای حرمت به مقام زن فرموده است: بهشت زیرپای مادران است.
وی با تاکید براینکه، والدین در راستای تربیت اسلامی فرزندان خود کوشا باشند، اظهار کرد: ماهواره ها آفتی برای خانواده ها هستند و خیلی از گناهان را عادی جلوه می دهد.
امام جمعه بندرترکمن، ماهواره را زنگ خطری برای فروپاشی خانواده ها عنوان کرد و افزود: در برنامه های ماهواره بسیاری از بی حجابی ها وگناهان عادی جلوه داده می شودکه خانواده ها باید مواظب این خطرات باشند.
آخوند کر، با اشاره به ارزش واهمیت حجاب و تاکید اسلام گفت: رعایت نکردن حجاب در واقع قرار گرفتن در مسیر شیطان است و برنامه سازان شبکه های ماهواره ای درصدد حذف اسلام ودین از جامعه هستند.
وی تاکید کرد: بی حجابی، بی عفتی، دین گریزی، اسلام هراسی و مادی گرایی از اهداف شوم شبکه های ماهواره ای است و افکار ترویجی در ماهواره دقیقا مخالف اسلام ناب محمدی است.
 منبع : دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان هاي گلستان و گيلان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر