c_300_250_16777215_10_images_63864.jpg

ترکمن سسی - معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس با ابراز گله مندی از رشد بی رویه هزینه کلاس های خصوصی ویژه کنکور سراسری دراین شهرستان، گفت: هم اکنون هر جلسه این کلاس ها به دو میلیون و 600 هزار ریال رسیده است.

به گزارش ترکمن سسی، کمال الدین نظرنژاد روز سه شنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهار داشت: بالا بودن هزینه هر جلسه کلاس کنکوری بویژه در درس های پایه که به دیگر پایه های تحصیلی نیز سرایت کرده، درآمد چند صد میلیون ریالی در ماه را برای برخی دبیران ایجاد کرده است.
وی، قیمت هر جلسه کلاس کنکور بخش خصوصی در گنبدکاووس را بین 900 هزار ریال تا 2 میلیون و 600 هزار ریال اعلام کرد و افزود: بسیاری از خانواده ها باوجود اینکه وضعیت مالی خوبی ندارند اما برای موفقیت فرزندانشان و راهیابی به مراکز آموزش عالی معتبر کشور به ناچار متحمل چنین هزینه هایی می شوند.
نظرنژاد اضافه کرد: برای جلوگیری از روند افسار گسیخته هزینه جلسات آموزش خصوصی ویژه آزمون سراسری، مدارس دولتی می توانند اقدام به برگزاری این نوع کلاس ها با استفاده از دبیران مجرب نمایند.
وی از اجرای طرح تجمیع و ادغام کلاس های پیش دانشگاهی درمدارس دولتی گنبدکاووس ازسال تحصیلی آینده خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح ضمن کاهش کلاس های پیش دانشگاهی از 70 کلاس فعلی به 57 کلاس، 300 تا 400 ساعت آموزشی دبیران این پایه در ماه نیز صرفه جویی می شود.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: با کاهش کلاس ها، مدارس می توانند از کلاس های مازاد برای برگزاری جلسات آموزشی ویژه کنکور سراسری در همان شیفت یا نوبت عصر خود استفاده کنند.
وی، ارائه خدمات آموزشی بهتر به دانش آموزان، شناسایی دانش آموزان نخبه و برنامه ریزی خاص برای آنان، افزایش امنیت روانی دانش آموزان با اختصاص مشاوران مجرب کنکور و نیز جلوگیری از تعطیلی کلاس های مدارس روستایی را از دیگر اهداف و مزایای طرح تجمیع و ادغام کلاس های پیش دانشگاهی دراین شهرستان اعلام کرد.
نظرنژاد اضافه کرد: با اجرای طرح ادغام کلاس های پیش دانشگاهی، دانش آموزان بیشتری می توانند با هزینه بسیار کمتر از کلاس های بخش خصوصی در کلاس های کنکور شرکت نمایند و علاوه بر آن ، تحقق این مهم می تواند جایگاه شهرستان را در کنکور سراسری نیز ارتقا دهد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان، درسال تحصیلی جاری 1854 دانش آموز در پایه پیش دانشگاهی داشت که در 30 اموزشگاه مشغول تحصیل بودند. / ایرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر