c_300_250_16777215_10_images_0000----------.jpg

 

ترکمن سسی-قتل عام مردم کرد در شهر کوبانی سوریه توسط گروه داعش هیچگاه از حافظه تاریخی مسلمانان و کردها پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،شیخ مظلوم ابراهیم ابراهیم ، جوان 25 ساله کرد سوری و یکی از خطیبان نماز جمعه این شهر است.

وی به اذعان خویش تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش کوبانی سپری کرده است و در دانشگاه لبنان موفق به اخذ مدرک لیسانس شده است.

شیخ مظلوم اکنون در دانشگاه بیروت مشغول تحصیل در رشته درس های اسلامی و لغت عربی مقطع کارشناسی ارشد است و در این دانشگاه به تدریس نیز می پردازد.

 

هنگامیکه سردبیر سایت ترکمن سسی با شیخ مظلوم تماس گرفت در خارج از سوریه به سر می برد،از تماس ما استقبال گرمی کرد و علیرغم دوری چند هزار کیلومتری جغرافیایی سخن از برادری میان ما گفت و از اینکه از استان گلستان ایران به عنوان یک اهل سنت مسلمان ایرانی با وی تماس گرفتیم بسیار خوشحال شد و با گرمی خاصی به سوالات سردبیر سایت ترکمن سسی پاسخ گفت.

 

شیخ ابراهیم مظلوم درباره کوبانی و جنایات داعش در این شهر و دیگر کشورهای منطقه سخنان بی شماری داشت چرا که وی شاهد کشتار مردم کرد حنفی مذهب کوبانی با چشمان خویش بود و به دلیل تحصیل در دانشگاه های شاخص لبنان و سوریه دوستان فعال زیادی در جهان عرب دارد.

 

شیخ مظلوم با اشاره به هم مرز بودن کوبانی با کشور ترکیه گفت:کوبانی یکی از شهرهای تابع حلب سوریه است و تمامی اهالی آنرا کردها تشکیل می دهند که به زبان کردی لهجه کرمانجی تکلم می کنند،این شهر زیر نظر حاکمیت سوریه قرار داشت که پس از رخدادهای سوریه و آشفتگی های آن تا به امروز تحت نظر حزب عمال کردستانی اداره می شود،مردم کوبانی حنفی مذهب هستند و روابط نزدیک فامیلی و خانوادگی با کردهای ترکیه دارند و تنها مرز میان سوریه و ترکیه تفاوت آنها است،یکی در ملیت سوریه قرار دارد و دیگری تحت نظر ترکیه و تابع ملیت ترکیه است.

 

شیخ مظلوم درباره شخصیت های کوبانی گفت:از زمانیکه در کوبانی بودم مدت زمان قابل توجهی سپری شده است و امکان دارد برخی از مسئولان شهر یا بزرگان ما تغییر کرده باشند ولیکن تا جاییکه در ذهن دارم،صالح مسلم،رئیس حزب دموکرات در سوریه کردی از اهالی کوبانی است.محمد ضاهر سمت ریاست سابق شئونات دینی کوبانی را برعهده داشت که استاد من نیز بود.بوزان خلیل وزیر داخلی کوبانی و رئیس اوقاف سابق،محمود نعسان را می شناسم و خلاصه اینکه بیشتر بزرگان شهر کوبانی را می شناسم.

 

شیخ مظلوم در ادامه درباره حمله داعش به کوبانی و دلایل آن گفت: حمله داعش به کوبانی چند علت مهم داشت،اولا داعش قصد گسترش خلافت خودخوانده و دولت شکست خورده اش را در سر می پروراند و سعی داشت تا کوبانی را به منطقه خلافت خود ملحق کند،در ثانی داعش اهالی کوبانی و درکل کردها را یهودی را می خواند و آنها را متهم به کفر می کند،در نظر داعش شهر کوبانی و مکان جغرافیایی حضور کردها دولت دوم اسرائیل در سرزمین های اسلامی به شمار می رود که این دروغی محض و بزرگ است چرا که ما مسلمان هستیم و یهودی نیستیم.

 

شیخ مظلوم ادامه داد:از سویی دیگر در کوبانی کودتاهایی بر علیه کردهای این شهر صورت گرفت که با دخالت مستقیم کشور ترکیه انجام می شد که این امر نیز سبب حمله داعش گردید اما مردم کوبانی داعش و تفکرات آنرا نپذیرفتند و با آنها به مقابله پرداختند.

 

شیخ مظلوم درباره ستم های داعش در حق کردهای کوبانی گفت:از هنگام ظهور داعش ظلم ها و جنایت های بی شماری را از این گروه علیه کردها شاهد بودیم،ظلم هایی که بصورت عام برای کردهای منطقه بودند و بصورت خاص در حق مردم کوبانی از سمت این گروه اعمال شدند که من می توانم این شکنجه ها و ستم ها را در حق مردم کوبانی به سه قسمت تقسیم کنم،اولا هنگامیکه داعش وارد کوبانی شد و در میان فرارها و آمدن های این گروه به میدان جنگ با کردهای کوبانی و مدافعان کرد،گروه داعش روی به عملیات ارعابی تروریستی و انتحاری نیروهای خودش آورد.

ثانیا،هنگامیکه وارد کوبانی شد بسیاری از مردم بی گناه را قتل عام کرد و بیشتر ساختمان های شهر را ویران کرد.

ثالثا،بعد از اینکه با مقاومت های مردمی داعش از کوبانی عقب نشینی کرد،در تاریخ 25/6/2015 بعد از نماز صبح و در ماه رمضان از سمت ترکیه با هفت ماشین جنگی وارد کوبانی شد و به شکل بسیار فجیع شروع به قتل عام مردم بی گناه کرد که تعداد کشته شدگان به 350 نفر رسید.

 

شیخ مظلوم تاکید کرد:بیشتر کسانیکه جان خود را از دست دادند کودکان،زنان و سالخوردگان بودند،پس از درگیری شدید بین کردهای کوبانی و نیروهای داعش که سه روز به طول انجامید اهالی کوبانی بر داعش پیروز شدند،بسیاری از داعشی ها را کشتیم و بسیاری را اسیر گرفتیم.این شب بزرگترین جنایت در حق مردم کوبانی بود و ما آنرا شب خیانت نامیدیم.

 

شیخ مظلوم درباره آمار شهدای کوبانی گفت:تعداد شهدای ما تقریبا 800 نفر است و از کسانیکه من می شناختم پسر دختر عمویم به شهادت رسید،همسایه ام محمد صوفی،دو تن از رئیسان ایستگاه بازرسی کوبانی سیدو و عزالدین،پسرعمویم مصطفی عیدان به شدت زخمی شد که خوشبختانه زنده ماند،پسرعمه ام حمزه عزیز نیز زخمی شد و بسیاری دیگر از مردم و کسانیکه می شناختم به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

 

شیخ مظلوم،درباره علل ظهور گروه تکفیری داعش و ضرورت مقابله با آنها بیان کرد:بنظر من ظهور داعش ریشه در اوضاع سه کشور سوریه،عراق و ترکیه دارد و اینکه حامیان آنها قصد دارند در این کشورها اهداف خویش را دنبال کنند،در عراق جنگ های مذهبی را رواج می دهند و بر طبل اختلافات مذهبی میان اهل سنت و شیعیان می کوبند و قصد تضعیف آنها را دارند،در سوریه به دلیل وارد شدن به میدان جنگ بین موافقان و مخالفان دولت و برافروختن آتش جنگ میان طرفین،ترکیه نیز از داعش برای فشار گذاشتن بر روی کردها که در نواحی مرزی خطری برای آنان است استفاده می کند.

 

شیخ مظلوم افزود:داعش با رفتارهای نامشروع خویش که به نام اسلام انجام می دهد چهره اسلام را مخدوش می کند،در داعش گروه هایی هستند که از یهودیان خط می گیرند و شکنجه گران نیز عضو این گروه هستند،این گروه افرادی را از کشورهای منطقه علی الخصوص سه کشور سوریه،عراق و ترکیه جذب کرده است،برخی از افرادی که به عضویت این گروه در آمدند صادق هستند اما نمی دانند که فریب وعده های تهی از واقعیت این گروه را خورده اند،آنها جاهل هستند و فقط می شنوند و اطاعت می کنند و برخی از آنها نیز بخاطر مقاصد دنیوی خویش سکوت می کنند.

 

شیخ مظلوم تاکید کرد:یکی از راه های مقابله با این گروه معرفی اسلام ناب به جهانیان است،اسلامی که در آن تفکرات نظامی و لشکری جایی ندارد و از خشونت به دور است،باید هدف از اسلام و خطوط بدون تحریف اسلام برای جهانیان تعریف شود تا چهره ای خشن از اسلام تصور نکنند.

 

شیخ مظلوم تصریح کرد:داعش به پایان راه خویش و به مرز نابودی نزدیک می شود،آنها نیز چون سایر گروه های تروریستی رو به افول هستند،حضور آنها در منطقه خاورمیانه خطری جدی برای ساکنان آن است ولیکن خطرناک تر از آن افکار داعش است که باید نابود شود،نباید افکار داعش گونه بر پیکر عالم اسلامی جایی داشته باشد چراکه اگر این گروه از نقشه جغرافیایی نیز حذف شود افکار آن می تواند اشاعه یابد و بنابراین خطر بزرگ دیگر افکار داعش و گروه های مشابه است که باید به کلی محو شوند.

 

شیخ مظلوم با بیان خاطرات خویش از حمله داعش به کوبانی بیان کرد:هنگامیکه داعش به کوبانی حمله کرد من و همسرم به سمت ترکیه رفتیم،تقریبا 100 هزار نفر بودیم و عده ای از ما توانستند به خاک ترکیه وارد شوند ولیکن من نتوانستم و اجازه ورود من و خودروی سواری ام به ترکیه داده نشد،یک طرف ما داعش بود و طرف دیگر ما ترکیه،من با چشمان خودم مشاهده کردم که نیروهای ترکیه به داعش کمک می کردند و این رفتار بر بغض و اندوه ما می افزود،هفت روز در حالت سرگردانی بین مرز ترکیه و داعش بودیم،هفت روزی که سخت ترین ایام عمر من بود و مشقت مردم کوبانی در آن یک هفته غیر قابل وصف است،وضعیت اسفناک کردهای کوبانی ادامه داشت تا کردهای کردستان عراق به کمک ما آمدند و نیروهای ائتلاف بین المللی نیز مواضع داعش در کوبانی را بمباران کردند و این دو عامل به مردم کوبانی کمک شایانی کرد.

 

شیخ مظلوم گفت:شنیدن کی بود مانند دیدن؟ من شاهد جنایت های داعش از نزدیک در کوبانی بودم و به چشم دیدم چگونه مردم شهرم به قتل می رسند،ما پس از جنگ در کوبانی به شهر خود بازگشتیم اما خانه های ما خراب شده بود،من عذاب و غم بزرگی در سوگ مردم کرد کوبانی کشیدم،البته خداوند را شاکرم آسیبی به خانواده ام نرسید.داعش به کردها و اهالی کوبانی تهمت کفر می زند،من در دانشگاه دینی و اسلامی مشغول تحصیل هستم،خطیب جمعه هستم و امام مسجد در کوبانی هستم،آیا اینها نشانه کفر است؟داعش بازیچه برخی از دولت های منطقه و تامین کننده مصالح آنان علی الخصوص اسرائیل است.

شیخ مظلوم در سخنانی غم انگیز افزود:هیچ وقت حمایت ترکیه از داعش را فراموش نخواهم کرد،هیچ وقت کشتار شب خیانت در کوبانی از یادم نخواهد رفت،کشتار بی رحمانه ای که قلب هر انسانی را آزار می دهد،من اکنون در دانشگاه  اسلامی مشغول تحصیل هستم،رفتار داعش را که به نام اسلام انجام می شوند در هیچ یک از منابع اسلامی ندیدم،نه در قرآن مشاهده کردم،نه در سنت رسول نبوی(ص) مورد تایید است.

 

شیخ مظلوم در پایان گفت:با رفتارهای غیرانسانی و غیرشرعی داعش و کشتار بی رحمانه افراد بی گناه به دست داعش که هر روز انجام می شود،شاهد لکه دار شدن چهره اسلام حقیقی در سطح جهان توسط این گروه و معرفی اسلام به عنوان دین خشونت بار در عالم هستیم.

 

شیخ مظلوم در پایان سخنانش با تشکر از تماس سایت ترکمن سسی برای تمامی مسلمانان جهان دعا کرد تا از فتنه هایی چون داعش در امان بمانند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر