c_300_250_16777215_10_images_62461.jpg

ترکمن سسی –حاج آخوند امانی زاده گفت : قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس عدالت اسلامی ومردم سالاری پایه ریزی شده است ، حتی با نام جمهوری یعنی رعایت احوال عامۀ مردم، آن هم اسلامی ! ما در دنیا جمهوری زیاد داریم اما هر جمهوری ، اسلامی نیست !

به گزارش ترکمن سسی ، حاج محمد آخوند آمانی زاده در نماز جمعه 23 تیرماه 96 در کرند به توصیف امتی پرداختند که پیامبری با عظمت و مهربان چون حضرت محمد (ص) دارند که برای امت خود دلسوز و مهربان هستند، آنجا که حضرت حق تعالی در واپسین روزهای زندگی گرانقدر آن حضرت خطاب به ایشان می فرماید : ای محمد من تو را راضی می کنم ، اما حضرت رسول اکرم (ص) با چشمانی اشک آلود می فرماید : بار الها ،معبودا، تا زمانی که تک تک امت من را از آتش جهنم نجات ندهی راضی نخواهم شد !
ایشان افزودند برای ما افتخاری بزرگ است که امت اینچنین پیامبری شدیم که پیامبران گذشته حسرت جایگاه ما را خوردند و آرزو کردند که کاش امت آخرین پیامبر می شدند ، همچنان که حضرت مختومقلی فراغی در اشعار عرفانی خود اینگونه زیبا ودلنشین بیان می کند و می فرماید :
(آرزو ادیب گچدی اونگده نبی لر ***** جلیل رحمتی ثن ثنا دا بلی ) خداوند در همه جا از تو تعریف می کند و پیامبران گذشته نیز آرزوی دیدن تورا داشتند ومی خواستند امتت شوند .
ایشان در ادامه از عظمت و اعجاز قرآن سخن به میان آورده و گفتند: اعجاز قرآن به جهت ناتوانی بشر است که انس و جن وفرشتگان نیز در نوشتن آن عاجز  اند و قرآن با بُراغت استحلال شروع شده است یعنی از متقین تجلیل شده و از تقوا بیشتر صحبت نموده است .
امام جمعه کرند افزودند : هر قانون و قاعده ای که بخواهد راستی و عدالت را در خود بگنجاندباید احوال و شئونات عامۀ مردم را رعایت کنند ، الحمد لله قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس عدالت اسلامی و مردم سالاری پایه ریزی شده است ، حتی با نام جمهوری یعنی رعایت احوال عامۀ مردم، آن هم اسلامی ! ما در دنیا جمهوری زیاد داریم اما هر جمهوری ، اسلامی نیست !
وی همچنین گفتند : از بزرگترین امتیازات جمهوری اسلامی ایران وجود رهبری عالم و فقیه می باشد که با تأمل و تدبر بر قوانینی که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ثبت می شود نظارت داشته و کوچکترین خللی که بر احوالات مردم لطمه می زند یا حق و حقوقی ضایع شود مورد انتقاد جدی رهبری قرار خواهد گرفت ، اما کسی از مسئولین یا اشخاصی که در حق مردم بخواهند تعدی و قانون شکنی کنند و بخواهند ظلمی را در حق مردم ادا کنند باید جوابگو باشند و برابر قانون اساسی و اسلامی مجازات شوند.
منبع : کانال صدای کرند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر