c_300_250_16777215_10_images_64293.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تشریح توطئه های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمین و ایجاد جنگ و درگیری در بین آنان، اتحاد و وحدت امت اسلامی را از ضروریات دین در این برهه زمانی خاص اعلام کرد.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا،  آخوند عبدالباسط نوریزاد شامگاه شنبه در نشست صمیمی معتمدین و متنفذین اهل سنت گنبدکاووس با مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گنبدکاووس افزود: تلاش دشمنان اسلام در این برهه معطوف به ایجاد اختلاف بین مسلمین از طریق ایجاد گروه هایی همچون داعش و ترویج افکار تند و تکفیری نظیر سلفی ها و وهابیت است.
وی با بیان اینکه بین ضروریات مذهب و ضروریات دین تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: هجمه دشمن در زمان حاضر علیه اسلام و مسلمین، اعم از شیعه و سنی است و تشخیص علمای اسلام در این برهه زمانی و با توجه به توطئه های دشمنان علیه دین اسلام، اتحاد و وحدت مسلمین به عنوان ضروریات دین است.
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با تشخیص درست ضروریات دین و با حفظ و وحدت و اتحاد، با تفکرات تند وتکفیری همچون داعش که با هدف ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمین به وجود آمده اند ، مبارزه کنند.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود، اهل سنت منطقه را انقلابی و همیشه حاضر در صحنه های مختلف انقلاب توصیف کرد و گفت: برخورداری از حکومت اسلامی از آرزوهای اهل سنت منطقه بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی این آرزو محقق شده و خداوند راشاکریم که در سایه حکومت اسلامی زندگی می کنیم.
آخوند نوریزاد وحدت بین شیعه و سنی در منطقه را مثال زدنی توصیف کرد و گفت : برادران شیعه و سنی در این منطقه در کمال برادری و وحدت در کنار هم زندگی کرده و در خوشی و غم های یکدیگر شریک هستند.
به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور جمع کثیری از معتمدین و متنفذین اهل سنت گنبدکاووس برگزار شد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنانی با تشریح موقعیت این شهرستان از نظر جغرافیایی و جمعیتی، آن را یکی از مهمترین شهرستان های استان گلستان معرفی کرد.
عبدالقدیر کریمی خاطرنشان کرد: برادران ترکمن و اهل سنت منطقه با حضور در عرصه های مختلف انقلاب از جمله در انتخابات مختلف ثابت کردند که هرزمان که نظام به حضور مردم در صحنه نیاز داشته ، آنها در این مسیر ثابت قدم و حاضر در صحنه بوده اند.
وی با اشاره به مشارکت 74 درصدی مردم شهرستان در انتخابات اخیر گفت: مردم این شهرستان بویژه برادران اهل سنت و ترکمن با حضور گسترده خود و رای اعتماد مجدد به دولت تدبیر و امید، رویکردها و جهت گیری های این دولت را تایید کردند.
بر اساس این گزارش، در این نشست، برخی از متنفذین و معتمدین اهل سنت گنبدکاووس به عنوان نمایندگان جمع حاضر به بیان مطالبات خود پرداختند که مشارکت در مدیریت های مختلف استانی و شهرستانی، برخورداری از حقوق شهروندی با نگاه عدالت محورانه مسئولان بلندپایه دولت و نظام و رفع برخی از مشکلات و محرومیت ها از جمله در امور کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنعت از جمله آنها بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر