c_300_250_16777215_10_images_64294.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل سیاسی وزارت کشور، مشارکت همه اقوام و پیروان مذاهب مختلف را از برنامه ها و وعده های انتخاباتی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

به گزارش ترکمن سسی  ، محمدامین رضازاده شامگاه شنبه در نشست صمیمی با معتمدین و متنفذین اهل سنت گنبدکاووس در شرق استان گلستان افزود: به رغم وجود برخی اختلاف نظرها در این زمینه، دولت روحانی می خواهد از همه ظرفیت های موجود کشور استفاده کند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: ملاک برای استفاده از افراد در مدیریت های مختلف کشور، شایستگی و کارآمدی، پاکدستی، قانونمندی و مردم داری است.
وی خاطرنشان کرد: هرکسی که دارای این ویژگی ها باشد، فارغ از قومیت و مذهب باید زمینه استفاده از خدمات او فراهم شود و نباید مردم و جامعه از خدمات اینگونه افراد محروم باشند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور تداوم تدبیر و امید و عقلانیت را در دولت دوازدهم مورد اشاره قرار داد و گفت: رئیس جمهوری تعهدات جدیدی در انتخابات اخیر به مردم داده و مردم نیز با انتخاب وی، خواستار تحقق این تعهدات و مطالبات خود هستند و ما به عنوان کارگزاران نظام و دولت وظیفه داریم تعهدات و وعده های داده شده را عملی و اجرایی کنیم .
رضازاده با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، تصریح کرد: در این انتخابات اهل سنت حضور بی نظیری داشتند که یکی از ویژگی های خاص این دوره از انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود.
وی با تشریح اهمیت مشارکت مردم در انتخابات که تقویت قدرت نرم نطام های سیاسی را به دنبال دارد، گفت: به عنوان دبیر کمیسیون اقوام، مذاهب و فرق شورای امنیت کشور اعلام می کنم که مشارکت گسترده و اعتماد بالای مردم، بویژه اهل سنت به نظام که در انتخابات اخیر متجلی شد، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی افزود: انتخابات اخیر و نتیجه آن که با مشارکت 73 درصدی کل مردم و آرای 57 درصدی به روحانی همراه بود، نشان داد که سیاست ها و رویکرد تعاملی دولت روحانی مورد تایید مردم از جمله اهل سنت کشور است که بالاترین رای را به روحانی دادند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور به توطئه های استکبار جهانی برای تفرقه اندازی در بین مسلمین از طریق ایجاد گروه های تکفیری همچون داعش و بر افروختن آتش جنگ در منطقه اشاره کرد و گفت: در منطقه ای که آتش جنگ و ناامنی در هرگوشه آن فروزان است، ایران اسلامی در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولتمردان و نیز وحدت و همدلی مردم از امنیت بالایی برخوردار است.
وی اهمیت اقدامات علمای اسلام اعم از شیعه و سنی در حفظ و تعمیق وحدت در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشبرد سیاست تقریب، صیانت از علما و نخبگان و حفظ احترام و جایگاه آنها اعم از شیعه و سنی، وحدت و همگرایی و توجه به مشترکات از راهبردهای نظام است که باید مورد توجه و اهتمام همگان بویژه علمای شیعه وسنی باشد.
بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور جمع کثیری از معتمدین و متنفذین جامعه اهل سنت و ترکمن شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، تعدادی از آنان به عنوان نمایندگان جمع حاضر به بیان دیدگاه ها و مطالبات خود پرداختند.
توجه به اصل شایسته سالاری و استفاده از توان مدیریتی اقوام و اهل سنت استان در مدیریت استان و شهرستان های مختلف بویژه در شهرستان هایی که اهل سنت و ترکمن ها در آن از اکثریت برخوردار هستند از جمله در پست های مدیرکلی استانداری و ادارات کل استان، مدیریت ادارات شهرستان ها و فرمانداری ها و نیز در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از جمله این مطالبات بود.
نگاه مثبت و همراه با عدالت محوری و تامین حقوق شهروندی از سوی مسئولان بلندپایه نظام و دولت در جهت احقاق مطالبات بحق مردم منطقه با توجه به مشارکت گسترده مردم و اهل سنت منطقه در انتخابات و حمایت از برنامه های روحانی و دولت تدبیر و امید، توجه به عقب ماندگی ها و تلاش برای رفع آنها بویژه در زمینه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنعت از دیگر مطالباتی بود که در دیدار معتمدین و متنفذین اهل سنت گنبدکاووس با مدیرکل سیاسی وزارت کشور مطرح شد./ منبع: ایرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر