c_300_250_16777215_10_images_64299.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به افزوده شدن سالیانه ۱۰ تا ۱۵ هزار بیکار جدید در استان گفت: دولت بسته فراگیر اشتغال را امسال تدارک دیده تا ۹۷۱ هزار شغل در کشور ایجاد شود که از این میزان ۲۵ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‌شود.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری موج، سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: زیورآلات، صنایع دستی ترکمن و لباس ترکمن یک برند است و می‌توان در یکی از شهرهای بندرترکمن، آق قلا و یا گنبدکاووس یک مرکز برندسازی دایر شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: در این برندسازی استانداردهایی تعیین شده و بسته‌بندی و فروش انجام شود تا سبب ایجاد مشاغل و ایجاد شغل وابسته شود.
وی تصریح کرد: تولید و اشتغال نمی‌تواند جدا از هم باشد و دولت بسته فراگیر اشتغال را در سال 96 تدارک دیده تا 971 هزار شغل در کشور ایجاد شود که با برش استانی دیده شده، 25 هزار شغل این میزان باید در استان گلستان انجام شود.
مازندرانی یادآور شد: در بررسی انجام شده مرکز آمار، در بهار 96 نرخ بیکاری 13.6 و جمعیت فعال استان گلستان 39 درصد بود که این میزان در سال 95 در مدت مشابه 13.8 بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: اقدامات خوبی در حوزه اشتغال ایجاد شده اما تعداد فارغ التحصیلان و بانوان ورود به بازار کار به قدری زیاد بود که با وجود تلاش‌های فراوان نرخ بیکاری کاهش چشمگیری نداشته است.
مازندرانی گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر فارغ التحصیل و بانوی جویای کار وارد بازار کار در کشور خواهد شد و در استان گلستان این میزان شدت بیشتری خواهد داشت.
70 هزار بیکار در استان گلستان ثبت‌نام شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: تلاش داریم براساس بسته و سیاست دولت در استان شغل ایجاد کنیم و بتوانیم 8 صدم درصد تا یک درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم، البته تعداد بیکاران ما بسیار زیاد است در حال حاضر 70 هزار بیکار ثبت نام شدند و سالیانه 10 تا 15 هزار بیکار جدید در استان افزوده می‌شود که باید بیکاران مشغول به کار و بیکاران جدید ساماندهی شوند.
وی افزود: تعداد 246 هزار شغل در بخش صنعت، 90 هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود و در سال 96، 20 درصد از تسهیلات به بخش تعاون در نظر گرفته می‌شود.
مازندرانی اظهار کرد: از محل بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه در سال 96‌, قرار است 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات با یارانه برای ایجاد و حمایت از شغل پایدار در نظر گرفته شود و سهیمه استان ما میزان خوبی است، همچنین در بخش روستایی 1.5 میلیارد دلار در مجلس برای تسهیلات تصویب شد و قرار است در روستاهای مرزی تسهیلات صفر تا یک درصد و در دیگر روستاها 6 تا 8 درصد تسهیلات ارائه شود.
طرح روستای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود
مازندرانی یادآور شد: در سال 96 مقرر شد در سطح استان 14 روستا بدون بیکار در نظر گرفته شود و از طریق صندوق کارآفرینی و امور روستایی استانداری این کار انجام شود و اگر این فعالیت موفقیت‌آمیز باشد در دیگر روستاها اجرایی شود.
مدیرکل اداره تعاون,کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار داشت: مبحث اصلی ما کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد مردم است و تنها راه توسعه شهرستان و استان، توسعه درون‌زا است و در این مسیر باید فرصت‌های شغلی و تولیدی و خدماتی شناخته شده و چشم به بیرون نداشته باشیم.
وی گفت: باید در بخش اشتغال تفکر خود را فرابخشی کنیم و به همه بخش‌ها به صورت کلی نگاه کنیم و هماهنگی بین آموزش‌ها و نیازسنجی انجام شود تا سند آموزشی تشکیل و مهارت‌آموزی آغاز شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر