c_300_250_16777215_10_images_64695.jpg

ترکمن سسی - آیت الله میرنقی حسینی گرگانی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت : برداشت‌های تنگ نظرانه، بد بینی، مطلق اندیشی و درست نفهمیدن آزادی اسلامی، موجب پدید آمدن تکفیر و کشمکش‌های خونین فرقه‌ای و کشتارهای وحشیانه شده است.


به گزارش ترکمن سسی ، آیت الله میرنقی حسینی گرگانی از اساتید حوزه علمیه اظهار کرد : جمود فکری و عدم پذیرش اختلاف افکار و تعدّد برداشت‌ها و اجتهادهای ضابطه‌مند یکی از عوامل پیدایش چالش‌های فرقه‌ای می‌باشد.
وی تصریح کرد : تکفیر ریشه‌های مختلفی دارد، از آن جمله به جهل به عقاید دیگران و تفسیرهای نابجا از اسلام و فضاسازی‌های مسموم و اختلاف‌های سیاسی، برتری طلبی و کسب قدرت، می‌توان اشاره کرد.
این استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد : سلفی‌گری که همان سنّت‌گرایی غلط از اسلام و تاریخ است سبب شده که گروه‌های مختلفی با افکاری جاهلانه، تعصّب‌گرا و واپس‌گرا به مبانی اسلام، پس از تکفیر مخالفان، دست به اسلحه و خشونت بزنند.
آیت الله حسینی گرگانی گفت : اینان سلفیّت را چنین تعریف می‌کنند: راه و روش مسلمانان صدر اسلام. این توصیف اگر با تعصّبات مذهبی همراه شود مولودی غیر از داعش و گروه‌هایی همانند آنها نخواهد داشت که پدید می‌آیند.
ایشان تاکید کرد : گروه تکفیری داعش معتقد است که مسلمان‌های عصر کنونی دچار انحراف شده‌اند؛ چرا که اسلام امروز، اسلام حقیقی و واقعی نیست؛ چون اگر واقعی بود غرب بر ما حاکم نمی‌شد، اینان اسلام را در تضاد با مدرنیته می‌دانند و اگر کسی چنین فکری داشته باشد کافر است.

منبع : گلستان ما

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر