c_300_250_16777215_10_images_64698.jpgترکمن سسی - همایش تکفیر و افراط گرایی از دیدگاه قرآن و سنت شامگاه چهارشنبه با همت ائمه جمعه اهل سنت بندر ترکمن و با حضور علما، روحانیون، طلاب و جوانان در مسجد قیاسی این شهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری تقریب ، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن در این نشست، گفت: استکبار جهانی با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی در صدد تضعیف و استثمار ملل مسلمان است.

«آخوند عبدالرحمان کر» افزود: برای آنها مذاهب چهار گانه اهل سنت حنفی، شافعی، مالکی و حنبلی و مذهب جعفری دوازده امامی فرقی نمی کند و همه را خارج از دایره اسلام می دانند.

به گفته وی؛ تروریسم و تکفیر مسلمین در اسلام ممنوع است، و ایجاد ناامنی در جامعه بشر به هر بهانه ‌ای که باشد بجز علیه کسانی که سلب امنیت برای جامعه می‌ کنند جایز نیست.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت قبا بندر ترکمن، وجود امنیت و آسایش را نعمت بزرگی برای هر کشوری دانست و گفت: با وجود نعمت امنیت و آسایش می توان عبادات و احکام دین مبین اسلام را به خوبی انجام داد.

وی، ادامه داد: ایمان مومن در سایه امنیت و آسایش به نقطه ای می رسد که با انجام آموزه های دینی دستیابی به سعادت را احساس می کند.

به گفته آخوند کر؛ علما و روحانیون با آغوش باز از آموزش احکام و دستورات دینی و مفاهیم قرآنی به عموم مردم و مخصوصا جوانان استقبال می کنند.

تفکر اسلامی صحیح و معتدل در جهان گسترش یابد

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن در این نشست، گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال خدشه دار کردن چهره پاک اسلام است، تفکر اسلامی صحیح و معتدل در جهان ترویج شود.

«آخوند قربان محمد اونق» افزود: نظام سلطه با تبلیغات گسترده علیه اسلام و مسلمین به فکر ایجاد تفرقه و تشتت در میان امت اسلامی است.

به گفته وی؛ با گسترش جریان های افراطی در عصر کنونی، وظیفه مسلمانان برای مقابله با هر نوع تهدید افزایش یافته است.

مدیر حوزه علمیه جامع اعظمیه بندر ترکمن با اذعان بر اینکه در اسلام انسان ها از امنیت جانی و مالی کامل برخوردارند، تصریح کرد: کسانی که برای امنیت جانی و مالی سایر انسان ها مایه خطر و تهدید هستند از این قاعده مستثنی هستند.

وی، ادامه داد: دین اسلام برای برقراری عدل و ایجاد امنیت جانی و مالی برای همه مردم آمده است و تنها با کسانی جنگ و ستیز دارد که با مردم در جنگ و ستیز باشند و به امنیت جانی و مالی مردم تجاوز و تعدی کنند.

به گفته وی؛ ریختن خون مسلمانی که شهادتین را بر زبان جاری کرده و منکر ضروریات دین نیست از مبغوض‌ ترین گناهان نزد خداوند است و موجب آن می‌ شود که خداوند او را از رحمت خود دور ساخته و به عذاب جاودان دوزخ گرفتار کند.

آخوند اونق با یادآوری اینکه خداوند خاتم الانبیا(ص) را با دین حق فرستاد و بقیه ادیان را منسوخ کرد، گفت: دین در نزد خداوند اسلام است و کسی که غیر اسلام دین دیگری اختیار کند ضرر کرده است.

وی، افزود: اسلام دین امن و آسایش است و کسانی که این دین را دارند باید در امن و آسایش زندگی کنند.

به گفته وی؛ هیچ مسلمانی حق ندارد مسلمان دیگر را آزار و اذیت کند چه برسد که به قتل برساند اگر می خواهیم مسلمان باشیم همسایه ها و مسلمانان از دست و زبان ما در امان باشند.

تکفیر ابزار دشمن برای بد نام کردن اسلام است

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی نیز در این نشست، گفت: تکفیر که منشا آن جهالت و یک غرض است ابزار دشمن برای خدشه دار کردن چهره نورانی اسلام است.

«آخوند احمد قربانپور» افزود: گروه های تکفیری با غلبه به احساسات جوانان آنان را تبدیل به بمب های انفجاری می کنند.

به گفته وی؛ مسلمان به هیچ وجه حق تکفیر فرد مسلمان دیگر را ندارد، تفکر تکفیری برای نابودی اسلام راه اندازی شده است.

به گفته وی؛ فتواهای تکفیری اشتباه که مسلمانی را با تعصب کافر می داند جایز نیست و در اسلام جایگاهی ندارد، به هر کسی نمی توان نسبت کفر داد.

این عالم برجسته اهل سنت شرق گلستان با بیان اینکه تفکر تکفیری با نقشه دشمن و به دست برخی از عناصر فریب خورده در جهان اسلام گسترش یافته است، گفت: اگر رسول الله (ص) زنده شوند هیچ یک از اقدامات جریانات تروریستی را قبول نمی کرد، در صدر اسلام ایشان می دانستند که منافقان چه اعتقاداتی دارند؛ ولی آنها را کافر قلمداد نکرد و حتی برایشان نماز میت می خواند.

وی، ادامه داد: نبی مکرم اسلام (ص) می فرمود: « در جنگ ها زنان و کودکان را نکشید، به افرادی که قصد جنگ ندارند امان بدهید، درختان را قطع نکنید»؛ ولی گروه های افراطی امروز به راحتی همه را حتی علما و دانشمندان را می کشند.

به گفته آخوند قربانپور؛ آنها آبرو و عزت اسلام را از بین برده اند، کسانی را که اهل قبله اند و نماز می خوانند کافر می دانند و از احساسات پاک جوانان برای رسیدن به منافع دنیوی سوء استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 علی 1396-05-27 07:59
سلام ،
نقل قول کردن
0 #2 علی 1396-05-27 08:04
سلام ، فایل صوتی سخنرانی آخوند قربانپور را شنیدم ، جا داشت که به افراط گرایی بیشتر می پرداخت و تفصیل می داد ...
نقل قول کردن
0 #3 عبدالحلیم 1398-01-28 10:32
سخنی که از دل براید بر دل نشیند
ارزوی عمر باعزت وطولانی برای اساتید محترم ترکمن صحرا وجهان اسلام دارم
خداقوت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر