c_300_250_16777215_10_images_65076.jpg

ترکمن سسی - عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است جمهوری اسلامی همواره به‌دنبال صلح و ثبات در منطقه بود و اکنون نوبت عربستان سعودی است تا حسن نیت خود را در این زمینه اثبات کند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تأثیر مثبت نتیجه بخش بودن مذاکرات حج با عربستان و اعزام مجدد حجاج ایرانی گفت: هم اکنون این زمینه فراهم است تا عربستان سعودی گامی نیز برای کاهش سطح اختلافات در روابط خود با ایران بردارد.
نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی و اصولا ایرانیان از دیرباز همواره به دنبال صلح و ثبات امنیت در خاورمیانه و در این خصوص پیشگام بوده است لذا با رویکردی که نظام جمهوری اسلامی نسبت به روابط دوجانبه با کشورهای همسایه و به خصوص مسلمان دارد، لازم است عربستان در نگاه خود تجدید نظر کرده و حسن نیت خود را به اثبات برساند.
وی همچنین اعزام هیأت سعودی به ایران بعد از برگزاری مناسک حج و به دنبال آن اعزام هیأت ایرانی به ریاض را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این بین از سعودی انتظار داریم به تمام تعهدات خود در روابط دوجانبه عمل کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تا این زمان از برگزاری مناسک حج عربستان سعودی عملکرد نادرستی نسبت به تعهدات خود نداشته باید منتظر باشیم تا ببینیم عملکرد آنها تا پایان مراسم چگونه خواهد بود و به نوعی حج امسال عرصه ای برای آزمودن میزان پذیرش تعهدات ازسوی عربستان است که قطعا در برقراری مجدد روابط دیپلماتیک در آینده تأثیرگذار خواهد بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر