c_300_250_16777215_10_images_65112.jpgترکمن سسی - سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز نخبگان جامعه در همه بخش ها اعم از فرهنگی، علمی،گروه ها و جناح ها باید از سیاست زدگی پرهیز نمایند.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا، سیدضیا هاشمی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در پردیش دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: سیاست امر شریفی است، اما سیاست زدگی شرک است و کسانی که سیاست زده هستند، در واقع خود را برتر و بالاتر از دیگران می دانند و دیگران را حذف می کنند.
وی تصریح کرد: این مساله به نفع کشور نیست و باعث می شود از سرمایه های خود محروم باشیم.
وی با بیان اینکه مرز ظریفی بین کنش سیاست و سیاست زدگی وجود دارد، افزود: سیاست زدگی امری قبیح است، اما عده ای نادانسته و ناغافل از تبعات آن، ترویج سیاست زدگی می کنند و ضربه مهلکی به جامعه وارد می نمایند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید از داشتن نگاه بسته در جامعه پرهیز کنیم و ما قائل به برخورد تحکم آمیز، حذفی و سلبی با قشر دانشجو و جوانان جامعه نیستیم.
وی تصریح کرد: نیاز داریم تا راه هدایت را پیدا کنیم و در این مسیر نباید شتاب زده عمل کنیم؛ باید به مساله اعتماد به نسل جوان و دانشجو اهمیت ویژه بدهیم تا بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداریم.
وی یادآور شد: به اعتماد به نفس و خودباوری فرهنگی احتیاج داریم و باید به جامعه و دانشگاه اعتماد کنیم و با پرهیز از ولنگاری، به هویت ایرانی اسلامی خود اتکا داشته باشیم.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به برگزاری سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در گرگان اشاره کرد و گفت: اگر جشنواره قرآنی برگزار می ‌کنیم برای بهره‌ گیری از قرآن و تمسک به این کتاب الهی است.
هاشمی افزود: در عصر مدرن دوراهی ‌های زیادی وجود دارد و انسان ‌ها به ویژه نسل جوان انتخاب ‌های مختلف و متعددی دارند و قرآن به عنوان کتاب هدایت باعث می‌ شود انتخاب درستی داشته باشیم.
وی با اشاره به این که عموم جوانان جامعه ما متدین هستند، بیان داشت: اما این که ما به چه میزان از قرآن بهره گرفته و می ‌گیریم جای تامل دارد.
وی ادامه داد: گاهی به دلایل و سلایق شخصی و نگاه خودمان باعث می ‌شویم که نوع دیگری نسبت به جوان برداشت کنیم، در حالی که دانشجویان متعددی هستند که دست از پرسش دست بر نمی ‌دارند و بسیاری از حقایق دنیا را در قرآن و کتب دینی جست و جو می ‌کنند.
هاشمی اضافه کرد: باید از سوال‌ هایی که منشاء حرکت برای دستیابی به حقیقت است، استقبال کرد و جوان را به سمت پویایی حرکت داد.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کسانی که اهل مدیریت فرهنگی هستند باید بدانند که در این زمینه کار دشواری دارند، ما باید با قرآن دوباره بیعت کنیم و دائم از خود بپرسیم که چه میزان از قرآن استفاده می ‌کنیم و در زندگی به کار می‌گیریم و این نوع جشنواره ‌ها همین رسالت را بر عهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: ما با امکانات و ابزارهای جدید باید مراجعه دوباره به قرآن داشته باشیم و باید این سوال را بپرسیم که محققان و اساتید دانشگاه و محققان حوزوی آیا توانستند به این وظیفه خود عمل کنند که بتوانند به خوبی پاسخگوی سوالات جوانان باشند.
وی با اشاره به آسیب ‌های اجتماعی موجود در کشور گفت: برای حل این مشکلات و انتخاب راه درست باید به قرآن تمسک جوییم.
وی با تاکید بر اینکه استان گلستان نمونه وحدت در کشور است،خاطرنشان کرد: بخش زیادی از نیروهای ما صرف رقابت‌ های نادرست می‌ شود در حالی که کشور ما نیاز به حرکت دارد و قرار است ما برای جهان الهام ‌بخش و الگو باشیم و برای رسیدن به این هدف باید وحدت همه جانبه را ایجاد کنیم.
هاشمی تصریح کرد: باید حول محور قرآن و معارف قرآن به سمت رشد و پیشرفت و اقتدار حرکت کنیم؛ قرآن کتاب هدایت است و یکی از پیام ‌های این جشنواه این است که قرآن محور وحدت ما است.
بر اساس این گزارش ، مرحله نهایی سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، از امروز (دوشنبه) به مدت سه روز با حضور 317 دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز به کار کرده است.
در مرحله مقدماتی این رقابت ها بیش از یک هزار نفر آثار خود را به جشنواره ارائه داده بودند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر