c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

 

ترکمن سسی-آدمی گاهی اوقات با رفتارهایی در جامعه روبرو می شود که جای حیرت و تاسف دارد.رفتارهایی به ظاهر کم اهمیت و کوچک که اگر به آنها نگاهی موشکافانه شود می توان به برخی از موارد تاسف بار در بطن جامعه رسید.

حتما لازم نیست اتفاقی که رخ می دهد اختلاسی بزرگ باشد یا قتلی که احساسات مردم را جریحه دار می کند تا تیتر اخبار شوند،بلکه خرابی یک گوشی موبایل نیز می تواند سوژه ای برای نگارش مطلب شود تا از درون آن به برخی از موارد تاسف بار رسید،مواردی که شاید نتوان از کنار آنها به راحتی گذشت یا شاید هم در میان انبوه سوژه های بزرگ خبری یا تیترهای جنجالی دیده نشوند.

 

در فروردین ماه امسال یکی از شهروندان گنبدکاووس به علت اینکه یکی از تعمیرکاران گوشی موبایل در پاساژ عظیمی این شهر،برای تعمیر قطعه ای چند هزار تومانی ضرری چند صد هزار تومانی به وی وارد ساخت به مجمع صنفی گوشی فروشان گنبدکاووس مراجعه می کند و پس از دو هفته پیگیری و مراجعه روزانه موفق به ثبت شکایت خویش در اداره صنعت،معدن تجارت گنبدکاووس می گردد.

 

معمولا هنگام مراجعه به این صنف فورا فرد شاکی را به اداره صنعت،معدن تجارت ارجاع می دهند تا پس از ثبت شکایت،یک برگ از نامه شکایت ثبت شده به این صنف تحویل داده شود تا پس از کارشناسی گوشی خراب،نسبت به پرداخت غرامت شاکی اقدام شود و تاخیر دو هفته ای در ثبت شکایت این شهروند گنبدی هیچگونه توجیه خاصی ندارد.

البته اداره صنعت،معدن تجارت مقصر نیست بلکه از اول توسط مسئول مجمع صنفی گوشی فروشان گنبدکاووس به این شهروند آدرس اشتباهی داده شده است.

پس از ثبت شکایت این شهروند کارگر در تهران،به وی گفته می شود که ما با شما تماس می گیریم،در طول سه ماه یکی از نزدیکان این شهروند که ساکن گنبدکاووس است گاه گاهی برای پیگیری غرامت گوشی به مجمع صنفی گوشی فروشان گنبدکاووس مراجعه می کند ولیکن پس از گذشت تقریبا چهار ماه از طرف مسئول مجمع صنفی گوشی فروشان(ق.الف)در نهایت خونسردی به وی گفته می شود که نامه گمشده است و هیچگونه عذرخواهی ولو از روی سیاست کاری از صاحب گوشی نمی شود،مسئول مربوطه حجم پرونده ها را علت گم شدن نامه اداره صنعت،معدن تجارت گنبدکاووس قلمداد می کند و هنگامیکه به وی گفته می شود دیگر مراجعه نمی کنیم در کمال تعجب می گوید پس به سلامت! که این خونسردی با اعتراض کسی که پیگیر گوشی دوست خویش بوده است مواجه می شود.به احتمال بسیار زیاد نامه شکایت اداره صنعت معدن و تجارت گنبدکاووس برای مسئول صنف گوشی فروشان این شهر بی ارزش است که به راحتی گم می شود.

 

هنگامیکه صاحب اصلی گوشی به همراه دوست خویش که نسبت به این بی خیالی چند ماهه اعتراض کرده بود به اتاق صنف گوشی فروشان مراجعه می کند، مسئول مربوطه با رفتاری که رنگ و بوی توهین می دهد دوست وی را از اتاق صنف بیرون می کند،سپس در اتاق را بسته شروع به سوال پیچ کردن صاحب اصلی گوشی می کند،سوالاتی که ربطی به موضوع گوشی نداشته و بیشتر شبیه به سوالات بازپرس بنظر می رسد. 

 

جالب اینجاست که مسئول مجمع صنفی گوشی فروشان در تماس با کارشناس خرابی موبایل نیز به وی گفته است که همراه صاحب گوشی را از مغازه خود بیرون کند.البته علت اصلی در این نکته خفته است که تعمیرکاری که گوشی را خراب کرده است از دوستان مسئول صنف مجمع گوشی فروشان گنبدکاووس است و تعلل شش ماهه صرفا به این دلیل بوده است،جالب اینجاست که پس از اعتراض به وی و درج در کانال خبری ترکمن سسی با عنوان صرفا جهت خنده در گنبدکاووس که به موضوع گم شدن نامه اختصاص داشت،کارهای پیگیری گوشی خراب شده سریعا انجام شده است.

 

شایان ذکر است که اعتراض صاحب گوشی نسبت به قیمت گوشی نبوده است بلکه به رفتارهای تحقیر آمیز مسئول صنف گوشی فروشان گنبدکاووس اعتراض داشتند،تا جاییکه در هنگام اعتراض به مسئول صنف گوشی فروشان گنبدکاووس وی به دروغ بیان می کند چند بار تماس گرفتیم جواب ندادید.

 

در اینجا بحث مبلغ ناچیز گوشی نیست بلکه بحث بر سر رفتارهایی است که بیشتر رنگ و بوی توهین می دهند،بحث بر سر وقتی است که صرف پیگیری خسارت این گوشی توسط یک کارگر در تهران شده است تا جاییکه وی برای پیگیری خسارت گوشی خود سه بار از تهران به گنبدکاووس آمده است و هربار نیز با بهانه هایی وی را سرگرم کرده اند،جالب اینجاست که شکایت های پس از وی سریعتر به سرانجام رسیده بود.

 

در اینجا بحث بر سر ساده انگاری صاحب گوشی توسط مسئول صنف گوشی فروشان است و اینکه وی آدم سربه زیری است و صدایی ندارد تا اعتراض کند،چرا که مسئول مربوطه وقتی با اعتراض شدید صاحب گوشی نسبت به بی خیالی های صورت گرفته مواجه شد سریعا به پیگیری گوشی در همان لحظه اقدام نمود،چرا در طول شش ماه این کار صورت نگرفته بود تا بهانه نامه گمشده و حرف دروغ تماس گرفتیم جواب ندادید از زبان وی بیرون نیاید،اگر وی نمی تواند یک نامه ساده را نگه دارد همان بهتر که مسئولیت خویش را واگذار کند.

 

در اینجا بحث بر سر روابط دوستانه مسئول مربوطه با تعمیرکار گوشی است که به دلیل آن پیگیری به بیش از شش ماه انجامیده است.

 

در اینجا بحث بر سر رفتارهایی است که نباید از یک مسئول جز و کوچک سر بزند و مسئولین نیز باید نظارت بیشتری بر روی اینگونه افراد داشته باشند.افرادی که با ساده انگاری یک شهروند و برای عدم اعاده خسارت یک گوشی کوچک توسط دوست خود،اینگونه رفتار می کنند اگر به مقامات بالاتری برسند بی شک اینگونه رفتارها را تکرار خواهند کرد.

 

اینگونه رفتارها از یک صنف کوچک شائبه رفتارهای مشابه را در دیگر صنف های بزرگ تر گنبدکاووس بیشتر می کند که امیدواریم اینگونه نباشد و مسئولین مجمع امور صنفی شهرستان گنبدکاووس باید نظارت بهتری نسبت به رفتار عوامل خود داشته باشند.

 

ما امیدواریم دیگر هیچ مسئول رسیدگی به مشکلات مردم در گنبدکاووس با ساده انگاری طرف مقابل و بر اساس روابط دوستانه تلاش نکند تا با طولانی کردن زمان رسیدگی سعی در منصرف کردن افراد داشته باشد و دروغ هایی چون نامه گمشده است یا تماس گرفتیم جواب ندادید را تحویل افراد ندهد یا اگر اینگونه دروغ ها را به زبان آورد لااقل معذرت خواهی خشک و خالی نماید نه اینکه با رفتاری توهین آمیز بگوید شما بیرون باش فقط صاحب گوشی در اتاق باشد،سپس در اتاق را بسته و با سوالاتی شبیه به بازجویی از صاحب گوشی به شخصیت وی نیز اهانت نماید.

 

 

دیدگاه‌ها  

+17 #1 yasin 1396-06-21 19:42
اتفاقا سوژه جالب بود و این جور آدم ها یکی دو تا نیستن که.......
تو یه صنف کوچولو رفیق بازی هست وای به حال صنف های دیگه.....
نقل قول کردن
+15 #2 H8man 1396-06-22 01:18
اینجور آدمهایی که مسئول کوچیک هستن این کارها میکنن دیکه باید گریه کنیم

پس این تعزیرات و صنعت و معدن چرا نظارت نمی کنن؟
نقل قول کردن
+13 #3 امان محمد خوجملی 1396-06-22 15:46
این اوج فساد و درماندگی یک سیستم را می رساند که سیستم اداریش با چه فاجعه ای رویرو است. برای اینها وقت مردم هیچ ارزشی ندارد. در کشورهای صنعتی برای افرادی که با صرف وقت زیاد و با سماجت ستودنی حق خویش را مطالبه می کنند جایزه می دهند و با نام و نشان برای ملت معرفی می کنند. فرد متمرد و خطا کار راهم برای ملت معرفی می کنند تا هزینه این عمل زشت و رسوا بیشتر و سنگینتر شود.
نقل قول کردن
+9 #4 گنبدی 1396-06-24 23:54
نامه گمشده بهانه خوبی برای علاف کردن مردم نیست اگه این آقا توی دادگستری و قوه قضاییه مسئول بود لابد پرونده ها رو فله ای گم می کرد........

رفیق بازی هم خوبه و کمک به دوستان ولی مسئول باید طرف حق باشه....

کمی تاسف خوب چیزی هست
نقل قول کردن
+11 #5 احمد 1396-06-25 09:55
قانون مداري در نهايت به نفع همه است.آرامش جامعه در گرو مراعات حقوق مردم است.
نقل قول کردن
+8 #6 ترکمن ییگیت 1396-06-30 12:50
چند وقت پیش هم بنده بابت پرینت کارت ورود به جلسه به یک کافی نت مراجعه داشتم که بابت پرینت از من 2000 تومان گرفتند- گفتم قضیه چیست گفتن سلامتی-گفتم میرم شکایت میکنم گفتند ک من خودم مسوول صنف هستم بروید شکایت کنید
کافی نت کنار چیت بهشهر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر