c_300_250_16777215_10_images_65121.jpg

تركمن سسي - امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس گفت: انسان ها همواره درطول زندگي خود مورد آزمون الهي قرار مي گيرند و هر فرد مومني كه به واسطه خوف از خداوند، با صبر و اميد به رحمت الهي به دستورات قرآني عمل كرده و از وسوسه هاي شيطاني و گناهان دوري كند ايمان قلبي خود را نشان داده است.


آخوند عبدالباسط نوري زاد درسخنان پيش از خطبه نماز جمعه 24 شهريور ماه با قرائت آياتي از كلام الله مجيد با بيان اينكه اميد به رحمت و ترس از عذاب الهي اساس ايمان است، اظهار داشت: ايمان به خداوند موجب آرامش روح، تقويت اميد در دل مومن مي شود.
وي در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به وجود برخي ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه بخصوص در مجالس جشن گفت:‌ متاسفانه امروزه حمل سلاح سرد منجمله چاقو و غيره در ميان برخي جوانان رواج يافته و اين موضوع علاوه بر ايجاد نا امني در جامعه موجب جراحت و يا قتل در نزاع هاي بين جوانان مي شود.
خطيب نماز جمعه گنبدكاووس افزود: يكي ديگر از اعمال غير قانوني و غير شرعي در بعضي مجالس، تهيه و مصرف مشروبات الكلي و مواد مخدر است كه اين موضوع نيز از جمله اعمالي است كه دوام آن جامعه را تهديد مي كند.
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس در ادامه گفت: براساس آمار وزارت بهداشت و درمان ميانگين سن خودكشي در بين نوجوانان و جوانان جامعه به 15 سال رسيده كه اين موضوع را بايد به عنوان يك آسيب جدي مورد توجه قرارداد.
آخوند عبدالباسط نوري زاد با زشت شمردن عمل خودكشي از نگاه شرع اسلام گفت:‌ مشكلات و كمبودهاي زندگي در جامعه امروزي همگاني و امري عادي است و نبايد در بين اين قشر از جامعه به نا اميدي و خودكشي منجر گردد.
وي به اولياء خانواده ها توصيه كرد تا در صورت مشاهده هرگونه اختلالات رفتاري در فرزندان خود، حتما به دكتر و يا مراكز بهداشتي و درماني مراجعه و تحت درمان و مراقبت ويژه قرار دهند و از بروز حوادث ناگوار پيشگيري كنند.
آخوند نوري زاد در انتهاي سخنان خود با اشاره به فوت چند تن از حجاج هموطن و هم شهري در مكه مكرمه؛ با عرض تسليت و تعزيت به خانواده محترم آنان؛ از خدواند متعال برای بازماندگان اين عزيزان صبر و شکیبایی و برای مرحومان، غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت نمود.

منبع : كانال مصلي وحدت گنبد

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر