c_300_250_16777215_10_images_65141.jpg

تركمن سسي - امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با تاکید بر حضور همه اقشار و اقوام مردم ایران در دوران دفاع مقدس، آن ایام را تبلور عظیم و غیر قابل وصفی از اتحاد و همبستگی در بالاترین سطوح ملی دانستند.


به گزارش تركمن سسي به نقل از خبرگزاری تقریب ، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: بعد از حمله رژیم بعثی به کشور، همه آحاد ملت ایران از کرد، لر، ترک، ترکمن، بلوچ، فارس، قزاق، سیستانی و عرب برای دفاع از نظام مقدس اسلامی به جبهه های حق علیه باطل رفتند.

«آخوند عبدالرحمن کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: در دفاع مقدس همه اقشار مختلف کشور با حمایت جانانه ای که از رزمندگان اسلام به عمل آوردند راضی به دادن یک وجب از خاک میهن اسلامی به دشمن نشدند.

به گفته وی؛ در برابر تهاجم جبهه باطل علیه کشور ایران، صفی منسجم از شیعه و سنی در برابر آنها ایجاد شد و کشور را از خطرات و تهدیدها مصون نگه داشت.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت قبا بندر ترکمن، راه و روش پیامبر اسلام (ص) را تنها راه سعادت و خوشبختی انسان ها دانست و گفت: نبی مکرم اسلام (ص) در حدیثی فرموده اند: «در آخرالزمان نگه داشتن ایمان کار سختی خواهد بود هر کسی که بتواند یکی از سیره ها و سنت های مرا احیا کند خداوند گناهان او را می بخشد و وارد بهشت می کند».

حج تجدید عهد و پیمان با خداوند و رسول الله (ص) است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: ادای فریضه حج برای مسلمانان تجدید عهد و پیمان با رب العالمین و نبی مکرم اسلام (ص) محسوب می شود.

«آخوند اسماعیل قدیری» بعد از بازگشت از سفر معنوی حج در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: زائران خانه خدا بعد از ادای اعمال و مناسک حج زندگی تازه ای را شروع می کنند، یکی از نشانه های حج مبرور این است که حاجی از گناهان و معاصی دوری می کند و به دنبال ادای اوامر و دستورات الهی است.

وی، ادامه داد: ترک گناهان و کوتاهی های گذشته، برقراری دوستی و برادری دینی با همگان و تبدیل کردن مجالس بیهوده به مجالس ذکر و عبادت از نشانه های حج مقبول است.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی با اشاره به آغاز ماه محرم نخستین ماه سال قمری و فضائل این ماه، تصریح کرد: خداوند در 4 ماه از سال آن هم بیشتر برای بهتر برگزار شدن مناسک حج، جنگ و خونریزی را حرام اعلام کرده و ماه محرم از جمله آن ماه ها است.

مسلمانان در برابر نسل کشی در میانمار سکوت نکنند

خطیب جمعه اهل سنت مسجد خواجه احمد یسوی گرگان، گفت: بر همه امت اسلامی ضروری است در برابر جنایاتی که برای مسلمانان مظلوم میانمار رخ داده سکوت اختیار نکنند.

«آخوند رحمن بردی محمدی»، در نماز جمعه این هفته مسجد خواجه احمد یسوی گرگان، اظهار کرد: مسلمانان مظلوم و بی دفاع  روهینگیا منتظر اقدامات عملی و شایسته همه کشورهای اسلامی هستند.

به گفته وی؛ لازم است هر نوع کمک مادی و معنوی که از دستمان برای همنوعان مسلمان خودمان بر می آید انجام دهیم.

حج تجلی گاه دین مبین اسلام است

امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس، گفت: حج تجلی گاه اسلام و يكی از واجبات الهی است كه در تمام عمر يكبار در شرايط زمانی و مكانی خاص بر مسلمانانی كه استطاعت داشته باشند واجب می شود.

«آخوند عبدالكريم جاور» در خطبه نماز جمعه اين هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس با آرزوی قبولی طاعات و عبادات  مسلمين، اظهار کرد: اعمالی چون نماز، زكات، روزه و حج  از اركان دين اسلام هستند و در اين بين حج از عبادات برتر و مهمترين شعائر و اركان اسلام  است.

به گفته وی؛ هر فرد مسلمان بايد مناسک حج را با خلوص نيت بجا آورد و بر اينكه حج وی در نزد خداوند مقبول واقع شده افتخار كند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس با بيان اينكه حج يک ميثاق الهی است، تصریح کرد: رسول الله (ص ) ترک حج در شرايط مهيا بودن استطاعت جسمی و مالی را كفر ورزيدن و قرار گرفتن در صف پيروان يهودی و نصرانی دانسته است.

وی، ادامه داد: حجاج از اين پس بر رعايت شئونات، شعائر و تقوی دينی اهتمام  ورزند و سعی نمايند از انحرافات و كاستی ها پرهيز كنند.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با اشاره به فوت تعدادی از برادران و خواهران گنبدی و استان گلستان بر اثر بيماری و يا حوادثی  در مناسک حج امسال، ازخداوند متعال برای آن عزيزان اجر جزيل و برای بازماندگان آنان صبر جميل خواستار شد و افزود: همه اين در گذشتگان تا قيام قيامت در حرم شريف الهی قرار دارند و اين يک فضيلت بزرگ الهی برای آنها است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر