c_300_250_16777215_10_images_65142.jpg

تركمن سسي - استاندار گلستان، ماه مهر و آغاز بازگشایی مدارس را ماه مهربانی، یادگیری، گشایش و اخلاق دانست و گفت: معلمان باید با مهربانی و سعه صدر به نسل آینده دانش بیاموزند و آنان را برای برعهده گرفتن مسئولیت ها آماده کنند.


به گزارش تركمن سسي به نقل از ایرنا، حسن صادقلو روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر، ایثار و شهادت که در دبیرستان شبانه روزی دخترانه 'نیکان' شهر رامیان افزود: خوب درس خواندن، خوب سوال کردن و کمک به همنوع در یادگیری سه شاخص مهم در موفقیت تحصیلی و رشد و کمال یک فرد است.
وی از دانش آموزان خواست با رعایت و عمل به این سه شاخص، آینده ای درخشان برای خود و کشورشان بسازند.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید برضرورت حفظ هویت معماری قدیم مدارس، برلزوم برگزاری جشنواره ها یا همایش هایی باحضور دانش آموختگان مدارس قدیمی دراین استان و شهرستان رامیان تاکید کرد.
صادقلو خاطرنشان کرد: دانش آموزان از پایه اول دبستان خاطرات تحصیل را در ذهن خود ثبت می کنند و براساس نوع برخورد و رفتار معلم، به تحصیل علاقه مند یا از آن دلزده می شوند.
وی با ذکر خاطراتی از دوران تحصیل ابتدایی خود که 54 سال پیش در همین مدرسه انجام شد و معلم کلاس اول خود، گفت: این معلم بزرگوار به گونه ای با دانش آموزان مهربان بود و با شیوه های مختلف درس و اخلاق یاد می داد که همه عاشق درس خواندن بودند.
صادقلو با بیان اینکه بنده به دلیل سختگیری پدر از پنج سالگی خواندن را یاد گرفتم و از 6 سالگی به مدرسه رفتم، اضافه کرد: تقسیم عادلانه نانی که بیشتر بچه ها به مدرسه می آوردند بین همه دانش آموزان و استفاده از دانش آموزان موفق به عنوان معلم، از خصلت های خوب این معلم بود.
وی تصریح کرد: درسایه این خصلت های خوب، بیشتر دانش آموزان ازجمله بنده عاشق درس خواندن و یاد گرفتن بودند که امروز نیز باید این خصلت ها و یا خصلت های مشابه، مورد توجه معلمان در آموزش قرار گیرد.
استاندار گلستان همچنین با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را همچون چراغ هدایتی برای نجات بشریت از تاریکی و جهل دانست و برلزوم پیروی از مکتب انسان ساز این امام همام تاکید کرد.
وی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این دوران و نیز شهیدان مدافع حرم، اضافه کرد: شهیدان و جانبازان انسان های شجاعی بودند که با تاسی از راه امام حسین (ع) و برای دفاع از اسلام، جان خویش را نثار کردند.
فرماندار رامیان نیز دراین مراسم، خردمندی و علم آموزی را از ابزارهای مهم درتوسعه و پیشرفت یک جامعه دانست و گفت: امروز 15 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان به مدرسه می روند.
جواد صادقلو همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم، افزود: تقارن این دو مناسب مهم با بازگشایی مدارس سرآغازی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، ولایتمداری و اخلاق مداری است که معلمان باید به آن توجه نمایند.
وی گفت: انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است و مکتب این امام همام، مکتب و دانشگاهی انسان ساز است که باید از آن برای تربیت اسلامی نسل آینده بهره گرفت.
بر اساس اين گزارش، درپایان این مراسم که با مداحی همراه بود، از تعدادی دانش آموز و معلم این آموزشگاه که درسال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره الگوی برتر تدریس در درس زبان خارجه شده بودند، با اهدای هدایایی تجلیل شد.
شهرستان رامیان با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر