c_300_250_16777215_10_images_65175.jpg

تركمن سسي - عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: امام حسین (ع) با شهادتش در روز عاشورا، مظهر استقامت، ایستادگی و شجاعت در برابر قدرت های ستمگر بود.


به گزارش تركمن سسي ، آخوند صلاح الدین گوگلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: امام حسین برای احیای اصول راستین دین اسلام، جان شیرین خود و یارانش را فدا کرد، تا انحراف های آشکار شده در جامعه اسلامی ریشه کن شود.

به گفته وی؛ امام حسین (ع) با بیعت نکردن با یزید، مکتب اصیل خودش را بر پایه عزت و کرامت انسانی پایه ریزی کرد.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی، واقعه عاشورا را منشأ اتحاد میان امت اسلامی دانست و گفت: همه فرق و مذاهب اسلامی قیام تاریخی امام حسین (ع) را قبول دارند و خودشان را از شیفتگان و عاشقان ایشان می دانند.

وی، افزود: اهل سنت ارادت و محبت خاصی نسبت به نوه پاک رسول الله (ص) دارند و او و برادرش امام حسن (ع) را سرور جوانان بهشت می دانند.

به گفته وی؛ با توجه به مقبولیت واقعه عاشورا در بین همه مسلمین، این رخداد عظیم در تاریخ جهان اسلام می تواند نقطه اشتراک و وحدت آفرین برای امت اسلامی باشد.

آخوند گوگلان با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) می‌ تواند بهترین محور برای اتحاد جوامع اسلامی باشد، تصریح کرد: امام حسین (ع) از این لحاظ که در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و شهید شد از نخستین افراد تاثیر گذار در این راه است.

وی، ادامه داد: همه مسلمانان در دعوت مردم به نیکی ها و بازداشتن از بدی ها وظیفه دارند؛ ولی سید و سالار شهیدان کربلا با خون خود وظیفه اسلامی «امر به معروف و نهی از منکر» و خود دین اسلام را زنده کرد.

به گفته وی؛ ابا عبدالله الحسین با نثار خود و خانواده اش، دین اسلامی را که در حال احتضار بود جان تازه ای بخشید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر