c_300_250_16777215_10_images_65270.jpg

تركمن سسي - مراسم عاشورا و ماه محرم از دیدگاه اهل سنت در روستای قره ماخر شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.


به گزارش تركمن سسي به نقل از رابط خبري دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت گلستان و گيلان، مراسم عاشورا و ماه محرم از دیدگاه اهل سنت در حوزه علمیه انوریه روستای قره ماخر بخش داشلی برون گنبد کاووس با حضور روحانیون، مسئولین و مردم متدین منطقه برگزار گردید.


برای آگاهی بیشتر از اسلام باید بر قیام امام حسین (ع) شناخت پیدا کرد


در این مراسم رئیس شعبه گنبد دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان هاي گلستان و گيلان با بیان اینکه، قیام امام حسین (ع) نمایش اسلام عملی بود گفت: اگر کسی خواست دین اسلام را بشناسد کافی است که قیام حسین (ع) را مطالعه کرده و به شناخت برسد.


حجت الاسلام زین العابدین ربانی با اشاره به اینکه، دین اسلام زیربنای فکر و اعتقادی ما را می سازد، افزود: امام حسین (ع) از شروع قیامش از مدینه منوره تا مکه مکرمه و تا کربلای معلی قدم به قدم از توحید سخن گفت و بدنبال جلب رضایت خالق بود.


وی با تاکید براینکه، امام حسین (ع) با نقش آفرینی منحصر به فرد در اسلام، ویژگی های رهبران اسلام را عملاً نشان داد، اظهار داشت: اطاعت از رهبری ضامن موفقیت و پیروزی خواهد بود و در کربلا دیدیم که اهل بیت (ع) مکرمش طبق سفارش امامشان عمل کردند.


رئیس دفتر شعبه گنبد دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان هاي گلستان و گيلان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر در اسلام تربیت صحیح فرزند را ضروری میدانیم، امام حسین (ع) در قیامش در کربلا آن را به بهترین شیوه نشان داد.


حجت الاسلام زین العابدین ربانی با اشاره به سفارش دعوت به نظم و ترتیب در اسلام گفت: در واقعه کربلا برای مبارزه با دشمن آرایش رزم را امام حسین (ع) بطور زیبا نمایش داد، بطوریکه هر چند سپاه اندکی تحت فرمانش بود مسئولیت میمنه و میسره و حتی مسئولیت پرچمدار را نیز در مقابل دشمن چندین هزار نفری صف آرایی کرد.


وی با بیان اینکه، در اسلام خلوت با معشوق و سیر و سلوک الهی مطرح است، خاطر نشان کرد:  برای رسیدن به جایگاه رفیع خلیفه الله باید تلاش کرد و در این رابطه نیز امام حسین (ع) با زیباترین وجه در طول تاریخ راز و نیاز با خدا را در شب عاشورا به نمایش به جهانیان نشان داد.


گفتنی است، این آئین با دعای خیر روحانیون به پایان رسید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر