c_300_250_16777215_10_images_65444.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه کار آفرینی واژه نیست بلکه کار آفرینی فرهنگ است، گفت: کار آفرین به کسی می گویند که بتوانند با سختی کار و قوانینی که وجود دارد مبارزه کند و وارد عمل شود.


به گزارش  ترکمن سسی ، سعید مازندارنی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهانی کار آفرینی اظهار  کرد: ما باید فرهنگ سازی کنیم و جوانان را با فرهنگ تولید و اشتغال آشنا کنیم. ما در کشور پتانسیل خوبی داریم.

وی تصریح کرد: دولت در قسمت آماده سازی دانشجویان و دانش آموزان کمی ضعیف عملکرده است. فرهنگ کار آفرینی در کشور ضعیف است و هنوز جوانان ما که دارای ایده هستند، به ایجاد کسب کار نوع جدید آشنا نیستند.

مازندرانی گفت: در این هفته 35 برنامه در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به همایش چالش های شغلی بانوان، مسابقه کتابخانی علمی دانش آموزان و دانشجویان، بازدید از واحدهای  کار آفرینی و تقدیر از کار آفرینان برتر از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه نصف جمعیت جویای کار بانوان هستند، اظهار کرد: 63 درصد کسانی که در استان در طرح کارورزی معرفی کردیم، بانوان هستند. نشست تخصصی برای رفع موانع کار بانوان داریم و زمینه خوبی برای حمایت از این قشر به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، کار آفرینی امید، پست بانک، در روستاها تسهیلات با بهره 6 تا 8 درصد برای کارآفرینی پرداخت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه 46 درصد جمعیت استان ما روستا نشین هستند، افزود: افراد کار آفرین می توانند از این تسهیلاتی که برای آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

مازندرانی ادامه داد: 5 شرکت مشاوره در سطح استان تاسیس کردیم که وظیفه آنها این است که کار آفرینانی که تمایل ورود به بازار را دارند، در حین مراحل کسب و کار مشاوره می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطر نشان کرد: اشتغال 19 هزار و 400 نفر تا پایان سال جزو تعهد ما است که باید انجام دهیم. تاکنون 6 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

منبع: ایسنا گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر