c_300_250_16777215_10_images_65677.jpg

تركمن سسي- عبدالرحمن خوجه عضو وکلا و مشاورین حقوقی تهران ، وكيل پايه يك و فعال عرصه هاي انتخاباتي و اجتماعي كلاله اي است كه چند سالي است در تهران وكالت مي كند و عضو شورایاری کاووسیه(جردن) تهران است.

اين جوان فرهيخته و فعال تركمن در دوره چهارم انتخابات شوراي شهر تهران ری وشمیرانات در ائتلافي با نام "شهر اخلاق" در كنار استاندار فعلي گلستان در كارزار انتخاباتي شركت كرد.وي سابقه ي همكاري در شورای حل اختلاف کلاله، و مشاوره ي حقوقي در عرصه ي ورزشي را نيز در كارنامه دارد. وي همچنين در همایش های مختلف کشوری و استانی با ارائه مقاله سخنراني هايي داشته است.

پايگاه خبري تركمن سسي درباره ي اهيمت توسعه منطقه اي و نقش جوانان با تاكيد بر انتظارات قوم تركمن ، گفتگويي با اين جوان كلاله اي انجام داده است كه در زير مي خوانيد:

ظرفیت جوانان فرهیخته و نخبگان بومي در توسعه منطقه و نگاه مدیران ارشد استان به آنان
اولین نکته مهم این است که نگاه مسئولین نهادهای دولتی و غیر دولتی به توانمندی جوانان در تمامی عرصه ها؛ می بایست نگاهی توام با اعتماد باشد و البته این امر در بلندمدت میتواند فرهنگ عموم مردم را در اعتماد به توانمندی جوانان به همراه داشته باشد‌. در طول تاریخ جوانان ثابت کرده اند که هر جا به جوان اعتماد شود با ظرفیت فوق العاده و نیروی جوانی ؛ توام با خرد و اندیشه موفقیت های زیادی کسب نموده است. قطعا نگاه مسئولین ملی و استانی به ظرفیت بالای جوانان زمینه رشد باشکوهتر ایران عزیز را به همراه خواهد داشت. البته کانال های معرفی جوانان نخبه به مسئولین می بایست در چارچوب مدون صورت پذیرد و نخبه گزینی باید بر مبنای شایسته سالاری استوار باشد.
 
توسعه همه جانبه ، اولویت  مدیران ارشد استان / جوانان چگونه می توانند در مسیر توسعه استان نقش آفرینی بکنند
جوانان شخصا و البته با حمایت های مسئولین امر میتوانند به عنوان مشاور نقش آفرینی کنند . البته با داشتن سلاح علم در امور اجرایی نیز نقش تعیین کننده ای خواهند داشت. نمونه آن انتخاب وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دکتر روحانی به عنوان جوان ترین وزیر پس از انقلاب اسلامی می باشد که با وجود برخی انتقادات مطروحه ؛ با حضور وزیر جوان شاهد تغییرات بنیادین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم. قطعا استاندار جدید استان گلستان جناب آقای دکتر سیدمناف هاشمی با سوابق درخشان خویش می تواند در این زمینه ضمن الگوبرداری عملی بخشی از شعارهای دکتر روحانی را در استفاده از ظرفیت جوانان ، اقوام و مذاهب در استان گلستان عینیت بخشد. البته با شناختی که بنده طی سالیان گذشته از جناب دکتر هاشمی استاندار محترم دارم بسیار امیدوارم که در این زمینه بر مدار شایسته سالاری اقدام خواهند نمود.

در كارزار انتخاباتي شوراي شهر تهران در كنار دكتر هاشمي  / فراروی مسایل منطقه ای به ویژه انتظارات ترکمن ها در دوره ی استاندار جديد گلستان

دكتر سيد مناف هاشمي استاندار گلستان قبل از آمدن به گلستان از مديريران ارشد  وزارت ورزش و جوانان بود و درباره ي شناخت بنده از استاندار جدید استان گلستان جناب دکتر سیدمناف هاشمی باید به عرض برسانم که بنده در "چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران" کاندیدا بودم و در ائتلافی موسوم به "شهر اخلاق" با آقای استاندار هم ائتلافی بودم. و این برای بنده افتخاری بود که با اعتماد پایتخت نشینان چند هزار رای ، در پایتخت ایران (تهران) کسب نمایم.
استان گلستان با وجود ظرفیت های زیادی که دارد با وجود استاندار توانمند می تواند تحول اساسی را در بین استان های کشور داشته باشد. گلستان با بهره مندي از اقوام و مذاهب که فرصتی در جهت توسعه انسانی تلقی می شود، در کنار زیر ساخت های بی بدیلی هم چون دارا بودن مناطق گردشگری ، اقلیم های متنوع آب و هوایی ، قرار گرفتن در مرز با کشور ترکمنستان، وجود منابع وسیع دریای خزر و جنگل های طبیعی و... میتواند توسعه حداکثری را در میان مدت و بلند مدت تجربه کند.

البته الگوی حاکم در مناطق توسعه یافته، بهره مندی از ظرفیت بالای تجارت با کشورهای منطقه می باشد که متاسفانه استان گلستان با وجود اشتراکات فراوان با کشورهای همسایه مخصوصا کشورهای آسیای میانه و ترکیه سهم ناچیزی دارد . جذب سرمایه گذاران استانی، ملی و بین المللی حلقه مفقوده ای است که استاندار جدید میتواند با بهرمندی از این مهم زمینه توسعه استان را در کنار اشتغال برای بیکاران در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال به همراه داشته باشد.

چگونگي استفاده از ظرفیت بالای فرهیختگان ترکمن در جای جای ایران اسلامی / توسعه سريع منطقه اي و  پیگیری خواسته هاي قانوني

متاسفانه از ظرفیت جوانان نخبه استان گلستان که مقیم پایتخت (تهران (می باشند نیز در توسعه استان در طول سال های گذشته کمترین استفاده شده است. ضرورت دارد که مسئولین امر از این جوانان نیز جهت هم افزایی در امور توسعه منطقه استفاده ی بهینه ای داشته باشند. البته خود جوانان گلستانی مقیم تهران نیز می توانند توجه به مسايل استان و ارتباط مستمر با فعالان و مديران  منطقه با برگزاری نشست های مدون با مسئولین ملی و استانی مشارکت عملی و خالصانه داشته باشند. بنده از این فرصت استفاده نموده و آمادگی خویش را جهت برگزاری نشست های مشترک نخبگان و اندیشمندان گلستانی مقیم تهران با مسئولین استانی اعلام می دارم.


نگراني هاي زياد خانواده هاي ايراني زندانيان محبوس در كشور تركمنستان / تشكيل يك كميته براي همگرايي ظرفيت هاي قانوني براي كمك به اين هموطنان
یکی از دغدغه های هموطنان عزیزمان که متاسفانه اکثریت آنان نیز از استان گلستان می باشند، وضعیت زندانیانی است که در کشور ترکمنستان محبوس می باشند. نکته اصلی این است که مطابق قوانین "حقوق بین الملل" به ویژه با بهره مندی از مذاکرات طرف "ایرانی" و "ترکمن" می توان اقدامات بیشتر و مهمتری را در زمینه انتقال زندانیان ایرانی به ایران انجام داد. پیش نهاد بنده این است که مسئولین استانی اعم از استاندار و سایر مسئولین مرتبط استانی و به ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می توانند با مشورت حقوقدانان ؛ کمیته ای در این خصوص تشکیل دهند و مطالبات خانواده های این زندانیان را با مشارکت وزارت امور خارجه تا حل نهایی مشکلات این هموطنان در چارچوب قانون پیگیری نمایند.

انتخاب مشاور اهل سنت از طرف استاندار / ظرفیت هاي علما براي پیگیری مطالبات قانونی ترکمن ها در زمينه ي تحقق بيش از پيش حقوق شهروندي تركمن ها
انتخاب مشاور اهل سنت از طرف استاندار جدید میتواند حرکتی رو به جلو تلقی شده و ظرفیت خوبی برای پیگیری مطالبات قانونی اهل سنت استان باشد. قطعا جناب "آخوند میرزاعلی" که روحانی مورد وثوق آحاد مردم منطقه می باشند ، می توانند در این خصوص نقش مهمی ایفا کنند. پیشنهاد ما این است که ایشان با دعوت از نخبگان و روحانیان و با برگزاری جلسات مفید و عملی با حضور مسئولین امر نقش پررنگ تری ایفا نمایند. برای ایشان به عنوان "مشاور استاندار در امور اهل سنت گلستان" آرزوی توفیق داریم.

و سخن پاياني ...
در پایان ضمن دعوت از همه خدمت گذاران و مسئولین به خدمت صادقانه و خالصانه و تشکر از برنامه های رو به توسعه استاندار گلستان جناب دکتر سیدمناف هاشمی به نمایندگی از برخی جوانان استان گلستان اعلام می داریم که: استان گلستان با داشتن نیروی انسانی نخبه و جوانان توانمند آمادگی خویش را جهت هرگونه خدمت خالصانه و صادقانه جهت توسعه استان گلستان اعلام می دارند. از مجموعه سایت ترکمن سسی نيز تشکر دارم.

دیدگاه‌ها  

-1 #1 022 1396-10-16 10:33
به شدت با نظرات جناب خوجه مخالفم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر