c_300_250_16777215_10_images_65780.jpg

ترکمن سسی- د.خ. اونق:  با کمال تأسّف و تأثّر مطلع شدیم که پدر طنز ترکمنصحرا حاجی قربانددوردی مدنی عزیز و بزرگوار به دیار باقی شتافت و ما را هم در ماتم و تأثّر آن بزرگوار فرو برد.


قرباندوردی مدنی از جمله هنرمندان پیشکسوتی است که به نیروی استعداد ذاتی خود، طنز، آواز، حتی نوازندگی با سوت دهنی، خلاقیّت می کرد. همچنین وی گوینده ایی برجسته، در حقیقت کلام شخصی بسیار «مدنی» و پیام آور «مدنیّت» در تورکمنصحرا بود.

وی در ایران از دوران جوانی روی به هنر آورد و اولین هنرمندانی است که صدایش از رادیو گرگان شادی بخش آلاچئق ها و اؤی های تورکمن در تورکمنصحرا بود. … آخرین بار وی را در سال 1999/م.، در پایتخت تورکمنستان – عشق آباد، ملاقات کرده بودم.او دلی پر درد داشت. … خاطرات زیادی از این هنرمند برجسته طنز داریم که در فرصتی دیگر از آن ها یاد خواهیم کرد.
 درگذشت این رادمرد طنز تورکمنصحرا شادروان حاجی قرباندوردی عزیز را به همه بازماندگان؛ اقوام و خویشان، بستگان، فرزندان، نوه ها، بویژه به اهالی بزرگوار فرهنگ و هنر تورکمنصحرا … ضمن تسلیت، برایتان صبر جمیل و برای آن مرحوم مغفور طلب آمرزش داریم. روح و روانش شاد باد!
حاجی قرباندوردی مدنی نینگ یاتان یری یاغتی، یادی همرا، جایی جنت بولسئن!

دسمبر –  د.خ. اونق

دیدگاه‌ها  

+1 #1 خانگلدی 1396-10-08 08:05
سلام حرماتلی دوستلار!.. صونغاتئنگ آلتئن صادئغی، حاجی قرباندوردی آقا یازان غئنانچ خاطیمی نشر ادنیگیز اوچین کؤپ منّتدار. ساغ بولئنگ.
خ. اونق - تورنتو
نقل قول کردن
+1 #2 پرویز مدنی 1396-10-09 21:56
بی شک زبان قاصر ازاین همه لطف و عنایت پروردگار به بندگان سراپا تقصیر است.درگذشت پدرمان دردی بود جانکاه ، لیکن خیل عظیم همدردی هم استانیهای عزیز، اعم از علما و فضلا،مسئولین نظامی و انتظامی،مسئولین ادارات و نهادها،خانواده های معظم شهدا،وتمامی عزیزان از سرتاسر استان و کشورکه با فضل خود نشان دادند خادم فراموش ناشدنی ست و قدردان زحمات آن مرحوم هستند، موجب کاهش آلام و قوت قلب تمامی بازماندگان آن مرحوم گردید.انشالله خداوند توانی به ما عطا کند، تاقدم در جا پای آن مرحوم گذاشته تا از مسیر خوشایند خداوند و خلق خدا منحرف نشویم.بار دیگر تقدیر و تشکر فرزندان و تمامی بازماندگان آن مرحوم را ابلاغ و امیدواریم همچون مرحوم در شادیهایتان و خدای ناکرده ناملایمات، همراهتان باشیم.
با احترام:بازماندگان مرحوم حاج قرباندردی مدنی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر