c_300_250_16777215_10_images_65265.jpg

تركمن سسي– با حضور جمعی از علما ،مدیران و مسئولان استاني و شهرستاني و  مردم متدين منطقه ، مراسم نخستین سالگرد درگذشت حاج آخوند عابدی کر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن و مفسر برجسته قرآن در شهرستان بندرترکمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي طي مراسمي با حضور معاون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حاج آقا فضيلت مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان، نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی مراسم اولين سالگرد حاج آخوند عابدي در بندرترکمن برگزار شد.
اين عالم بزرگ اهل سنت بیش از سي سال امام جمعه اهل سنت بندرترکمن بود و در این مدت علاوه بر تدريس در حوزه علمیه و تربيت شاگردان علوم ديني در برنامه هاي تفسير در راديو تركمني واحد برونمرزي صدا وسيماي مركز گلستان نيز حضور فعال داشت. مرحوم عابدي كر تفسیر قرآن کریم را نیز به رشته تحریر درآورد که تاکنون 7 بار تجدید چاپ و به زبان ترکمنی ترجمه شده است و مردم ترکمنستان و ترکمن های چین، پاکستان، افغانستان، ترکیه و عربستان از آن بهره می برند.
حاجی محمد آخوند عابدی کر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن 25 دی ماه سال گذشته به ديار حق شتافته است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر