c_300_250_16777215_10_images_66154.jpg

تركمن سسي- غرس دو هزار اصله نهال درمجموعه سوارکاری گنبدکاووس با حضور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری و برخی مسئولان و نیز مدیریت مجموعه سوارکاری، مربیان و چابکسواران این شهرستان آغاز شد.


به گزارش تركمن سسي به نقل از ایرنا، دراین مراسم که روز سه شنبه برگزار شد، شرکت کنندگان و برخی نیروهای بسیج سازندگی گنبدکاووس اقدام به غرس نهال های تحویلی ازسوی منابع طبیعی در اراضی مجموعه سوارکاری این شهرستان نمودند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس دراین مراسم، گفت: امسال به دلیل تغییر شرایط اقلیمی و مناسب بودن آب و هوا درمنطقه، غرس نهال از اوایل بهمن درمناطق شمالی این شهرستان آغاز شروع شد.
صفر سیجانی افزود: منابع طبیعی برای درختکاری در سال جاری 35 هزار اصله نهال پیش بینی کرده بود که با استقبال مردم، ادارات و نهادها، مدارس و تشکل های مردم نهاد این مقدار کفاف نکرده و تاکنون 46 هزار اصله نهال توزیع شده است.
وی بابیان اینکه پیش بینی می شود تاپایان ماه جاری و اوایل اسفند، تعداد نهال های توزیعی به 58 هزار اصله برسد، اضافه کرد: بخشی از غرس نهال در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برای جایگزین 159 درخت قطع شده دراین مجموعه انجام می شود که با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری و به دلیل خشک شدن درختان، قطع شده بودند.
سیجانی تصریح کرد: بخش دیگری از نهال ها در کنار درختانی که وضعیت فعلی آنها نشان از خشک شدن دارد، غرس می شود تا در صورت خشک و قطع شدن این درختان، نهال کاشته شده جایگزین آنها شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس ادامه داد: بخش دیگری از نهال های تحویلی به مجموعه سوارکاری در فضاهای خالی و اطراف اراضی زراعی این مجموعه غرس می شود.
سیجانی یادآور شد: برخلاف برخی اخبار منتشر شده که قطع درختان مجموعه سوارکاری را بدون مجوز دانسته اند، قطع این درختان تماما با هماهنگی و نظر کارشناسان منابع طبیعی و با هدف جلوگیری از وارد شدن خسارات احتمالی در هنگام ورزش باد و شرایط نامساعد جوی به افراد، تاسیسات، وسایل نقیله و یا اسب ها انجام است.
به گفته وی، نهال های امسال که به صورت رایگان توزیع می شود، بیشتر از گونه های اکالیپتوس، صنوبر، انواع افرا، انواع سرو، چنار، برگ نو، سنجد تلخ، گز گلدانی، داغداغان، گردو، ون خیابانی و اقاقیا هستند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر