c_300_250_16777215_10_images_66187.jpg

تركمن سسي- عملیات اجرایی احداث گلخانه تولید بذر هیبریدی خوجملی گنبد کاووس عصر چهارشنبه با حضور استاندار گلستان، معاون وزارت جهاد و کشاورزی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس و با سرمایه گذاری 184 میلیارد تومانی بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش تركمن سسي به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در این مراسم که شامگاه چهارشنبه 18 بهمن برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام خجسته دهه مبارک فجر ، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های کشاورزی در استان، حضور بخش خصوصی در این زمینه میه مسرت است و امیدواریم این پروژه که با سرمایه گذاری 40 درصدی خارجی به میزان 36 میلیون یورو در 3 سال اجرایی خواهد شد بتواند زمینه ارتقا تولید و اشتغال را فراهم نماید.
وی افزود : با اجرای این پروژه 175 شغل مستقیم و 700 شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد و 10 درصد از نیاز کشور به بذر هیبریدی که تماماً از خارج کشور وارد می شود، مرتفع می گردد.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: این پروژه قابلیت استفاده 126 میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی را دارد اما سرمایه گذاران اعلام کرده اند تلاش دارند بدون اتکا به این منابع و تنها از طریق سرمایه گذاری خارجی کار را دنبال کنند.
لازم به ذکر است این طرح در عرض 3 سال اجرایی می شود و هدف آن تامین امنیت غذایی ، گسترش صادرات ، تولید محصولات و کاهش وابستگی است و بسیاری از اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند.
به گفته مجریان این پروژه دوره بازگشت سرمایه این طرح پس از بهره برداری 3 ساله است و 40 درصد تجهیزات این گلخانه از محصولات داخلی و نتیجه آن پس از بهره برداری کامل تولید محصول و صدور دانش فنی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر