c_300_250_16777215_10_images_66188.jpg

ترکمن سسی- اقامتگاه بوم گردی ترکمن اوی خالد نبی در روستای گچی سو بالا از توابع شهرستان کلاله افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این اقامتگاه با میزان سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت بیش از یک هزار متر مربع و زیر بنای ۲۲۰ متر به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین موجب اشتغالزایی برای ۸ نفر به طور مستقیم و ۱۵ نفر به طور غیر مستقیم شده است.

کریمی اضافه کرد: با همکاری این اداره کل در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌ها، این اقامتگاه‌ها با هزینه‌های بسیار کمی ایجاد می‌شوند.

وی در ادامه گفت: روستا گچی سو بالا از توابع شهرستان کلاله در سطح ملی و بین المللی معرفی شده است و باید از ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را برد.

کریمی افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از طرح‌هایی است که با کم‌ترین هزینه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.
 
خالد بن سنان ۶ هزار و ۱۲۳ سال بعد از به دنیا آمدن حضرت آدم و در سال ۵۳۰ میلادی بر تخت نبوت نشسته ومردم زمان خود را به شریعت حضرت عیسی (ع) دعوت می‌کرد و نسب آن حضرت به حضرت اسماعیل ذبیح الله می‌رسد.

مجموعه گورستان و زیاتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلو متری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلو متری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو نزدیک آی تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده‌است.

این بقعه به صورت بنایی ساده، مسقف با پلان چهار ضلعی است که هر ضلع آن یک پنجره با طاق هلالی دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر