c_300_250_16777215_10_images_66235.jpg

ترکمن سسی - دومین یادواره 743 شهید اهل سنت استان های گیلان، مازندران و گلستان سوم اسفند امسال با حضور خانواده های معظم شاهد و برخی مسئولان سه استان به میزبانی شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا، در جلسه هماهنگی برگزاری این یادواره که روز پنجشنبه در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: انقلاب اسلامی ماهیتی دینی دارد و علاوه بر عامل دین، نداشتن آزادی بیان، وابستگی کشور به غرب و شرق و مشکلات اقتصادی، سبب پیروزی انقلاب شد.
حجت الاسلام و المسلمین نور علی دیلم افزود: پیروان همه مذاهب و ادیان از تمامی اقوام ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و نیز دفاع از انقلاب بویژه در دوران دفاع مقدس نقش و حضور داشتند و این نشان از جایگاه انقلاب اسلامی و ارزش های آن در بین مردم ایران است.
وی گفت: در سه استان شمالی کشور درمجموع 743 شهید اهل سنت وجود دارد که 568 شهید آن از استان گلستان، 160 شهید از استان گیلان و 15 شهید از استان مازندران هستند و از سال گذشته برگزاری یادواره این شهدای والامقام آغاز شد.
به گزارش ایرنا، محمدعلی طالع زاری، معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان نیز دراین جلسه با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهدا از جمله اهداف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: در این استان که چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، سالانه 600 یادواره شهدا برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور را یک ظرفیت و افتخار بزرگ برای مردم ولایتمدار این شهرستان دانست.
عبدالقدیر کریمی گفت: با برگزاری این یادواره می توان به وفاق، وحدت، همدلی و همگرایی بیشتر بین اقوام و مذاهب ساکن در استان گلستان و منطقه گنبدکاووس کمک کرد.
وی با تاکید برضرورت استفاده از همه ظرفیت های استانی و شهرستانی برای برگزاری مطلوب دومین یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور در گنبدکاووس، افزود: برگزاری آیین های نکوداشت شهدا کمترین وظیفه همگان بویژه مسئولان در قبال شهدا و خانواده های معظم آنان است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و علاوه بر 31 شهید واقعه منا، 514 شهید دیگر نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 170 شهید آن از اهل سنت این شهرستان می باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر