c_300_250_16777215_10_images_66305.JPG

تركمن سسي- عملیات فاز یک پروژه مرمت و ساماندهی پوشش سقف گنبدی مسجد تاریخی سید قلیچ ایشان(کریم ایشان) با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسيد.


به گزارش تركمن سسي به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراوه تپه، محمد نظر بهادر، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مراوه تپه گفت: فاز یک پروژه ساماندهی و مرمت پوشش سقف گنبدی  مسجد تاریخی کریم ایشان با اعتبار 1200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتمه یافت.
 
وی افزود: این مجموعه متشکل از یک مدرسه و مسجد می باشد که مساحت مدرسه حدود 400 متر مربع در یک طبقه ساخته شده که دارای 4 مناره است و متاسفانه بخشی از مناره ها تخریب شده است.
 
بهادر در ادامه با اشاره به مسجد این مجموعه اشاره کرد و گفت: بنای مسجد در مساحتی حدود 120 متر مربع ساخته شده که دارای پوشش سقف گنبدی است.
 
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراوه تپه گفت: با توجه به اینکه پوشش سقف گنبدی این بنای ارزشمند طی سالهای گذشته دچار آسیب شده بود این اداره کل اقدام به مرمت پوشش این سقف کرد.
 
وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در خصوص مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی اشاره کرد و افزود: برداشت اندود سیمانی روی گنبد ها، برداشت ایزوگام روی پوشش گنبد ها، تثبیت ترکهای ایجاد شده در گنبد، اجرای کونو سازی ما بین گنبدها با ملات سنتی، استفاده از مواد ضد رطوبت برای جلوگیری از نفوذ رطوبت حاصل از بارش باران از اقدامات صورت گرفته در مرمت پوشش سقف گنبدی مسجد کریم ایشان است.
 
بنای مسجد ومدرسه کریم ایشان در محدوده شهرستان مراوه تپه در نزدیکی روستای کریم ایشان و در کیلومتر 35 جاده کلاله به مراوه تپه واقع شده و از آثار متعلق به دوره قاجار است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر