c_300_250_16777215_10_images_66360.jpg

تركمن سسي- در روزهاي اخير جمعي از فعالین سیاسی ، اجتماعی از اقوام مختلف ایرانی باهدف آسیب شناسی مسائل قومی و مذهبی، توسعه اقتصادی مناطق سنی نشین، اولویت بندی و ارائه راهکار عملی در تهران با مشاور رئيس جمهور ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي ، در اين ديدار حيدرعلي باقریان مشاور حاج آقا یونسی با اشاره به اهداف اين نشست اظهار كرد:انتظار داريم با همكاري و مشاركت صاحبان نظر اقوام كه از نزديك به مسائل مناطق آشنايي دارند  مشکلات و دغدغه ی مناطق اهل سنت را به صورت کارشناسی طرح و بررسی نماييم و با پيشنهاد راهکارهایی براي رفع مشائل مرتبط با آن مناطق،سعي بكنيم با حفظ انسجام و يكپارچگي مشكلات را مرتفع بكنيم.
در طي اين نشست فعالين اقوام از جمله فعالين تركمن شركت كننده در اين نشست به بيان دغدغه ها و مشکلات مناطق خود پرداختند.
ملیحه اتکپور مسئول کارگروه بانوان در کمیته اقوام و مذاهب گلستان با اشاره به موضوع به کارگیری نخبگان سیاسی اهل تسنن در پستهای مدیریتی کشوری و استانی ، مشکلات بانوان به ویژه بانوان ترکمن خاطر نشان كرد: توسعه فرش و صنایع دستی و افزایش درآمد بانوان ترکمن یکی از مهمترین اصول در توسعه منطقه ای است و تخصیص بودجه به بانوان مناطق سنی نشین که اکثرا نیز مرزنشین هستند بویژه بانوان ترکمن صحرا ضرورت دارد.
دکتر توسلی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاههای آزاد کل استان تهران و رادمهر از فعالین سیاسی نیز از جامعه اهل تسنن ترکمن در این جلسه حضور داشتند كه به بيان نظرات خود پرداختند و به برخي مشكلات منطقه اي از جمله آمار بالای خودکشی، موضوع منابع طبیعی، حق آبه رودخانه اترک، مشكل آب آشاميدني روستاهاي نوار مرزي ، مشكلات مرزنشينان تركمن، مشكلات زيست محيطي منطقه ، مشكلات بيكاري و ضرورت توسعه متوازن، بهره گيري از ظرفيت نخبگان و شايستگان قوم تركمن در مناصب مديريتي اشاره نمودند.
اين نشست عصر دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با برنامه ریزی و هماهنگی دکتر ذوالفقار طلب معاون اقوام و مذاهب مشاور رئيس جمهور و دکتر باقریان مشاور حاج آقا یونسی و باحضور خود حاج آقا یونسی- مشاور رییس جمهور در امور اقوام و مذاهب- و فعالیني از مناطق استانهای کردستان (سنندج)، آذربایجان غربی (ارومیه)، گیلان (طالش)، فارس (لار)، خراسان رضوی، و سیستان و بلوچستان(سراوان) و گلستان (ترکمن صحرا) برگزار گردید.
به گزارش تركمن سسي ، احتمالا مي رود یک نشست ديگر در اين راستا در روزهاي پاياني سال جاري برگزار خواهد شد و نشست هاي آتي در سال 97 جهت جمع بندي مباحث ادامه خواهد داشت.






دیدگاه‌ها  

+1 #1 محمد 1396-12-10 09:46
اونايي كه شركت كردن تو اين جلسه نماينده كدوم بخش اقوام هستن؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر