c_300_250_16777215_10_images_66506.jpg

تركمن سسي- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس، گفت: به علت نبود امکانات و تجهیزات کافی در شهرستان های مجاور شبکه بهداشت گنبد کاووس برای نصف گلستان خدمات ارائه می دهد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، دکتر «رضا صابری» در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان، افزود: با توجه به اقدامات موثر در حوزه سلامت، هنوز 2 هزار و 400 تخت در شرق استان کمبود داریم.
به گفته وی؛ برخی ازبیمارستان ها و مراکز بهداشتی شهرستان فرسوده است و وضعیت اورژانس اسفناک است، متاسفانه منابع دیده شده برای اورژانس به جای دیگر رفته است.
مشاور ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام اینکه مرکز آموزش بهورزی شهرستان تبدیل به مرکز آموزش عالی سلامت شده است، تصریح کرد: 41 کارآموز با تعهد 6 ساله تماما با امکانات شهرستان تربیت می شوند که مایه افتخار است و در مراکز بهداشتی جذب می شوند.
وی، ادامه داد: امکانات و تجهیزات پزشکی به صورت متوازن و عادلانه و با نگاه محرومیت زدایی در همه نقاط استان توزیع شود و فقط به نقطه خاص توجه نشود.
به گفته وی؛ اگر بتوانیم درمانگاه تخصصی کرند را تا هفته سلامت راه اندازی کنیم می توانیم ادعا کنیم که حوزه سلامت استان تا حدودی توسعه یافته است، در غیر این صورت استان در ته جدول توسعه خواهد ماند، متاسفانه حاشیه ها در استان زیاد است و باید آسیب شناسی کرد و با اصلاح رفتارمان حواشی را کاهش دهیم.
صابری از شکل گیری مجمع عمومی سلامت در کشور خبر داد و گفت: این مجمع در استان و شهرستان نیز در آینده نزدیک ایجاد می شود.
وی، افزود: همه نهادهای درگیر در حوزه سلامت در مجمع عمومی سلامت عضو شده و تصمیم ساز می شوند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس با بیان اینکه در اکثر بیمارستان ها با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: بیش از یک سال است در پرداختی نیروها با مشکل مواجه هستیم و از محل درآمد عقب افتاده ایم برای جبران این امر باید خلق منابع و تامین اعتبار نمائیم.
وی، ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبلا تیم تخصصی نداشتند؛ ولی در حال حاضر در راستای اجرای کارها و اخذ اعتبارات پیگیری های لازم را انجام می دهند.
گفتنی است؛ خبرنگاران از بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان گنبد کاووس بازدید کردند و با مسائل و مشکلات حوزه سلامت این شهرستان آشنا شدند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر