c_300_250_16777215_10_images_66635.JPG

تركمن سسي- امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با اعلام اینکه کشورهای اسلامی بازیچه قدرت های بزرگ نیستند، در کنار همدیگر بودن، همگرایی و هم افزائی را بهترین راه در کسب عزت و سیادت امت اسلامی دانستند.


به گزارش تركمن سسي به نقل از  خبرگزاری تقریب ، امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: متاسفانه مسلمانان امروز با گرایش به دنیا آن علم و هدایتی را که از دین و سنت رسول الله (ص) حاصل می کردند کنار گذاشته و از همدیگر دور افتاده اند.
«آخوند عبدالمجید آرمون» در نماز جمعه این هفته مصلی ینقاق گالیکش، اظهار کرد: طبق فرمایش خداوند هر جامعه ای که به دستورات قرآن عمل کند از حیات طیبه برخوردار می شود.
به گفته وی؛ نگذاریم عزت و سیادت امت اسلامی که پیامبر اعظم (ص) و صحابه کرام در راه کسب آن تلاش کردند از بین برود و دچار پریشانی شود.
امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش با بیان اینکه امروز برخی از کشورهای اسلامی بازیچه دست آمریکا شده اند، تصریح کرد: دشمن با ایجاد گروه های افراطی مسلمان نما که نه شیعه هستند و نه سنی، درصدد رخنه میان امت و ایجاد آشفته بازار در بین کشورهای اسلامی است.
وی، افزود: ضروری است امت بر پا خیزند و با احیاء راه دین مبین، مسیر توسعه، ترقی و موفقیت را بپیمایند.
به گفته وی؛ اسلام دین عزتمند است و کفار و مشرکان هر قدر هم تلاش کنند نمی توانند سدی جلو پایداری آن باشند و بلاد اسلامی را بازیچه خود قرار دهند.
پدر و مادر رحمت خداوند برای فرزندان هستند
امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: وجود پدر و مادر در خانه رحمتی بزرگ برای فرزندان است.
«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی با اشاره به روز زن و مقام مادر، اظهار کرد: خداوند متعال گوهر بزرگ پدر و مادر را برای گرم شدن کانون خانواده ها در کنار ما قرار داده است پس لازم است قدر آنها را به خوبی بدانیم و به آنها احسان و نیکی نمائیم.
به گفته وی؛ فرزندان وظیفه دارند که بعد از فوت والدینشان فرزندان صالحی باشند و در حق آنها دعای خیر کنند.
ظاهر و باطن فرد مسلمان یکسان است
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی، گفت: ظاهر و باطن فرد مسلمان در همه حالات یکسان است و تغییری نمی کند.
«آخوند محمد امین صفری» در نماز جمعه این هفته شهر فراغی، اظهار کرد: کسانی که در بین امت اسلامی با ظاهری مسلمان اما در باطن با عقیده کفر به دنبال مطامع خود می گردند می توانند ضربات زیادی بر جامعه وارد کنند و باید این افراد شناخته شوند و سزای عمل خود را ببینند.
به گفته وی؛ در اسلام نفاق و دورویی از بدترین چیزها است و فرد منافق از کافر هم بدتر شمرده می شود.
ارزش زن در رعایت حجاب و عفاف است
امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: حجاب و عفاف بهترین صفت برای یک زن است، حجاب برای زن مصونیت است و بی حجابی پیشرفت و تمدن به حساب نمی آید، ارزش زن در رعایت حجاب و عفاف است.
«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آرادشهر، اظهار کرد: مخالفان اسلام همواره وانمود می کنند حق زن در اسلام مورد اجحاف قرار گرفته است در حالی که این گونه نیست و در قرآن مجید دو سوره (نساء و طلاق) به موضوع زنان می پردازد و بر رعایت حقوق شان تاکید نموده است.
به گفته وی؛ هیچ دینی همانند اسلام به حقوق زن اهمیت نداده است در برخی ادیان زن را موجودی پلید و شیطانی می دانند اما در اسلام جنسیت مطرح نیست؛ بلکه اعمال و کردار انسان ها ملاک می باشد؛ زن در عصر جاهلیت جزو میراث و به عنوان اسباب و متاع دنیوی معامله می شد.
رعایت حقوق والدین بر فرزندان واجب است
امام جمعه اهل سنت شهر تاتار علیا، گفت: رعایت حقوق پدر و مادر بر گردن اولاد واجب است.
«آخوند حاجی محمد جرجانی» در نماز جمعه این هفته شهر تاتار علیا با تلاوت آیه 24 سوره مبارکه اسراء « واخفض لهما جناح الذل من الرحمة و قل رب ارحمهما كما ربیانی صغيرا» و گرامیداشت روز تولد حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز مادر، اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرمایند« و از روی مهربانی و لطف، بال تواضع خويش را برای آنان فرودآور و بگو: پروردگارا بر آن دو رحمت آور، همان گونه كه مرا در كودكی تربيت كردند».
به گفته وی؛ خدای تعالی در قرآن سفارشات زیادی در حق پدر و مادر کرده رحم و با تواضع بودن درحق پدر مادر واجب است، متواضع بودن در حق والدین ثواب حج عمره دارد و بهشت زیر پای مادران است.
امام جمعه اهل سنت شهر تاتار علیا، خاطر نشان کرد: کسانی که استطاعت مالی دارند فقرا و نیازمندان جامعه را فراموش نکنند و نیازهای آنها را برآوده سازند.
محبت به رسول الله (ص) از ایمان است
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: محبت و ارادت قلبی به رسول الله (ص) از نشانه های انسان مومن است.
«آخوند عبدالباسط نوری زاد» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: مومن رسول گرامی اسلام (ص) را بیشتر از جان و مال خودش دوست دارد و این امر نجات بخش او خواهد بود.
به گفته وی؛ آن حضرت با آن عظمتی که داشتند همواره دلسوز انسان ها بودند و سعادت و هدایت آنها را می خواستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر