c_300_250_16777215_10_images_66677.jpg

تركمن سسي- امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: امروزه هجوم همه جانبه ای برای تخریب و نابودی اسلام از درون و بیرون بوسیله ابزارها و تکنولوژی های ارتباطی و همچنین در فضای مجازی در جهت به انحراف کشیدن دین اسلام در جریان است و مهمترین مسئله جامعه اسلامی حفظ و احیای دین اسلام است.

زنده نگه داشتن قلوب مومنان با عامل شدن به قرآن و سنت پيامبر

به گزارش خبرنگار تركمن سسي از مصلي نماز جمعه اهل سنت گنبدكاووس ، حاج آخوند عبدالکریم جاور در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه این هفته 25 اسفند ماه تصریح کرد: مهمترین راهکار در برابر هجوم دشمنان، احیاء و تقویت دین در قلوب مومنین و تلاش در جهت زنده نگهداشتن دل های مسلمین با عمل به کلام الله و سنت پیامبر است .

وي يادآور شد: امروزه دشمنان اسلام از طریق تلگرام یا اینستاگرام به جد درصدد دلسرد کردن مسلمین از دین هستند و چنانچه بخواهیم بر مشکلات موجود اجتماعی و اخلاقی جامعه که روز به روز بر معضلات آن افزوده می شود فائق آییم باید قلوب مومنین را به کلام الله و دین اسلام نزدیک تر کنیم.


خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: خداوند متعال در کتاب قرآن، بزرگترین دشمن بشریت را شیطان بیان داشته و راه های مقابله با دسایس و وسوسه های آن را در کلام الله و احادیث پیامبر (ص) بیان داشته است.

وی تصریح کرد: چنانچه اعمال انسان ها در ابعاد اعتقادی و اخلاقی متاثر از دسيسه هاي شیطانی باشند، دین اسلام و رسالت پیامبر (ص) به انحراف کشیده شده و جامعه به فساد و گمراهی کشیده خواهد شد.


شرط اجابت دعاي مسلمانان
حاج آخوند عبدالکریم جاور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند قادر و متعال وعده استجابت دعای مومنین را داده است و حال چرا دعای مسلمین مستجاب نمی شود، با اشاره به روایتی از نصایح ابراهیم بن ادهم گفت: یکی از معضلات ما مسلمانان این است که به حقانیت و وحدانیت خداوند اعتقاد داریم ولی حق الله را بجا نمی آوریم.

وی تصریح کرد: حق خدواند تکالیف الهی امثال نماز، روزه، حج بیت الله، دوری از معاملات حرام و و سایر واجبات است که چنانچه در آن سستی شود حق الله را به جای نیاورده است.

آخوند جاور افزود: یکی دیگر از موارد عدم استجابت دعا این است که ما قرآن را می خوانیم اما به آن عمل نمی کنیم.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: اگر دانش آموختگان بخصوص جوانان به فراگیری و قرائت قرآن اهمیت دهند و با قرآن انس بگیرند، ایمان آنان تقویت شده و در شرایط زندگی آنان تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

حاج آخوند عبدالکریم جاور با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) اسوه ی مکارم اخلاقی است افزود: ما مسلمانان ادعا داریم که پیامبر فرستاده خدا است و پیرو ایشان هستیم ولی در عمل به سنت های پیامبر کوتاهی می کنیم.


سيره نبي مكرم اسلام الگوي همه مسلمانان

وی با اشاره به اینکه زندگی حضرت محمد (ص) اصول حسنه بشریت است تاكيد کرد: مسلمین از هر نژاد و زبان و در هرعصری باید مکارم اخلاقی ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند .

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: برخی از کشورهای اروپایی قوانین خود را بر اصول اخلاقی پیامبر (ص) که همانا درستکاری و امانت داری است بنا نهادند و به پیشرفت های بزرگی رسیدند، بطوریکه هر مسئولی روی کار آمد نسبت به مردم صادقانه و امانت دارانه عمل کرد و به موفقیت رسید.

حاج عبدالكريم آخوند جاور تصريح كرد: کوچکترین بنگاه های اقتصادی و اجتماعی نیز چنانچه این دو اصل را رعایت نکنند به ورشکستگی خواهد کشید.

امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس خاطر نشان كرد: از دیگر موارد عدم استجابت دعا این است که ما مسلمین ادعا می کنیم شیطان بزرگترین دشمن ما است ولی بدنبال امیال شیطانی رفته و به هنگام ادای نماز، روزه یا ذکات سستی کرده و در معاملات تنها بدنبال منافع شخصی هستیم و حق الناس را زیر پای می گذاریم و آلوده ربا و نزول می شویم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر