c_300_250_16777215_10_images_66749.JPG

ترکمن سسی- سخنرانی استاد هوشنگ جاوید بنیانگذار موسیقی نواحی کشور در مراسم بزرگداشت موسی جرجانی مورد توجه حاضرین قرار گرفت.  مهمترین بخش سخنان این صاحبنظر و استاد موسیقی مقامی کشور را میخوانید :



❇️ اگر موسی مرد موفقی است بخاطر این است که همسر بسیار صبوری داشت . فرزندانش را بزرگ کرد . این زن موسی را حمایت کرد.  خدایش بیامرزد .

❇️ استاد محمد تقی مسعودیه وقتی میخواست در باره موسیقی ترکمنها کتابی بنویسد از من یک مشاور ترکمن خواست موسی را معرفی کردم. وی توانست کتابی جامع در باره موسیقی ترکمنی بنویسد.

❇️ به موسی گفتم که در مورد جنگ کار کن . اشعار ستار سوقی ، ترانه های دزدی طریک و . . را  کار کن . موسی نیز ترانه های پایداری ترکمنی را جمع اوری کرد و یک سند درست کرد که کتاب سال شد و از دست رییس جمهور وقت جایزه گرفت.

❇️ تنها بحث بزرگداشت نیست این مرد ( موسی جرجانی )  قدم دارد حرف دارد نیاز به حمایت دارد اگر حمایت شود ۱۰۰ تا کتاب مینویسد.

❇️ واقعا موسی دوید تلاش کرد اگر جمعه گلدی قربانی به جشنواره پاریس رفت به همت موسی جرجانی بود. موسی بود که قلیچ انوری را به  رسانه اورد. الان در رسانه از قوم ترکمن خواننده نداریم یک نفر نیست اجرا کند چرا حالت سعادتی ، تاج محمد یلقی و ‌ . .  نرود ؟

❇️ من و موسی و دکتر سارلی قصه های خودمان را میگوییم  بعد میرویم فرهنگ در خطر است نسل امروز را دریابید‌.
 
منبع: کانال الکامیز - لطیف ایزدی ، خبرنگار

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر