c_300_250_16777215_10_images_66862.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ایستگاه راه آهن بندرترکمن واقع در غرب استان با شماره 31906 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان اظهار کرد: خط آهن بندرترکمن بخشی از راه آهن سراسری کشور بوده که در دوره پهلوی ساخته شده است.

وی گفت: پیوستگی و یکپارچگی معماری ساختمان ایستگاه‌های راه‌آهن ایران برگرفته از زبان مشترک معماری این دوره بوده که بر‌اساس ویژگی‌های ناشی از سبک رایج همچون بهره‌گیری از معماری، دوره باستان ایران و تلفیق آن با ویژگی‌های معماری بومی هر منطقه، از شمال تا جنوب ایران قابل مشاهده است.
به گزارش ایرنا ایستگاه راه آهن بندرترکمن اکنون فعال است واز این ظرفیت در بخش جابجایی مسافر و بار به ترتیب در مسیر گرگان – تهران و اینچه برون – تهران و جنوب کشور استفاده می شود.
بندرترکمن حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر ساکنان آن را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا ایستگاه راه آهن شهرستان بندرگز درغرب گلستان نیز پیش از این و در تاریخ 11 مرداد سال 1384 به شماره 12563 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر