c_300_250_16777215_10_images_66863.jpg

 ترکمن سسی- شهرام کوسه‌غراوی در نطق میان دستور امروز خود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به زبان همه اقوام احترام گذاشت، اظهار کرد: باید زمینه آموزش زبان‌های محلی فراهم شود، همان‌طور که این اتفاق در مورد زبان کردی و ترکی رخ داد و موجب نشاط این اقوام شد.


وی ادامه داد: یکی از رادیوهای خارجی و معاند روزی سه ساعت برنامه به زبان ترکمنی دارد، آیا نباید صداوسیمای ما برنامه‌ای برای ترکمن‌ها با زبان محلی داشته باشد؟
وی در ادامه افزود: سیاست خارجی انقلاب اسلامی همواره بر حمایت از ملت مظلوم و مقابله با ستمگر متمرکز بوده است و دنیا خوب می‌داند که ایران امروز سرزمینی امن بوده که دارای قدرت نظامی و بازدارنده است. آمریکا و استعمار باید حق تصمیم‌گیری کشورها در امور داخلی خود را به رسمیت بشناسند و بدانند از دخالت در امور کشورهای مسلمان چیزی عاید آنها نمی‌شود.
کوسه‌غراوی با اشاره به شعار حمایت از تولید داخلی، تصریح کرد: ارتقای کیفیت کالا و خدمات داخلی نیاز مبرمی به عزم همه‌جانبه دارد. مدیران باید با استفاده از نیروهای جوان، مستعد، پرانرژی و جهادی و حذف زمینه‌های تبعیض و حاکمیت شایسته‌سالاری، از ظرفیت انسانی در این زمینه حداکثر استفاده را داشته باشند.
نماینده مردم مینودشت با اشاره به لزوم حل مشکل بازنشستگان و فرهنگیان و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمین، اظهار کرد: خشکسالی، فرسایش خاک، بیابان‌زایی و تغییر کاربری اراضی موجب تهدید جدی کشاورزان شده است. عدم افزایش خرید تضمینی گندم و عدم پرداخت به موقع به کشاورزان، آنها را تهدید می‌کند. اکنون کود و بذر در بازار سیاه و با چند برابر قیمت عرضه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: احداث چند سد در بالادست رودخانه اترک، حقابه زمین‌های پایین دست را تضییع کرده است و این زمین‌ها به دیم تبدیل شده‌اند و بروز ریزگردها در گرگان آغاز شده است. دولت فکری برای تامین آب کشاورزان کند و برای جایگزینی الگوی کشت هم برنامه داشته باشد که محصولاتی که آب کمتری می‌خواهند کشت شود.
کوسه‌غراوی ادامه داد: آیا سهم حوزه انتخابیه من از صندوق توسعه ملی جهت آب روستایی آنقدر ناچیز است که مردم با بی‌آبی زندگی کنند؟
این نماینده مجلس خطاب به وزیر کشاورزی گفت: چرا مدیران شما به جای حل مشکل کشاورزان با تندی برخورد می‌کنند، مگر مردم ولی نعمت شما نیستند.
به گفته وی، برنامه‌های توسعه در این کشور بعد از ۳۹ سال هنوز به طور کامل محقق نشده است زیرا هر دولتی استراتژی خود را داشته و مسیر متفاوتی طی کرده است.
کوسه‌غراوی با اشاره به اینکه استان گلستان با فقر و کاستی فراوان مواجه است، خواستار مشخص شدن وضعیت پتروشیمی آق‌قلا، وضعیت جزیره آشوراده، آزادراه گالیکش، منطقه آزاد اینچه‌برون و راه‌آهن استان شد./ایسنا

دیدگاه‌ها  

0 #1 وحید 1397-02-03 08:22
آقای غراوی پس برنامه های ترکمنی رادیو گرگان و برنامه های ترکمنی سیمای مرکز گلستان چی؟
شما از این ها خبر ندارید ؟
نقل قول کردن
0 #2 محمد 1397-02-03 09:36
به موضوع حق آبه کشاورزان حاشیه اترک نیز نمایندگان با جدیت وارد بشن انشاا... این عزیزان به حق خود برسن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر