c_300_250_16777215_10_images_66877.JPG

ترکمن سسی- سرپرست پردیس آیت ا... خامنه ای گرگان صبح امروز در مراسم 285 – مین بزرگداشت سالگرد تولد مختومقلی فراغی ظرفیت های فراوان کار در حوزه گردشگری فرهنگی در منطقه با محوریت مختومقلی فراغی را یادآور شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی در این مراسم دکتر نوید ثنایی با اشاره به اینکه دنیا ما را با مفاخر و مشاهیرمان می شناسد اظهار کرد: مفاخر و مشاهیر ما در شکل گیری فرهنگ و تمدن ما نقش به سزایی دارند و مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ایرانی ترکمن یکی از این مفاخر ارزشمند است.
سرپرست پردیس آیت ا... خامنه ای گرگان خاطر نشان کرد: مختومقلی فراغی از بزرگان فرهنگ و ادب ایران و ترکمن هاست و اشعار پر مغز و پر محتوی وی بر جان و دل می نشیند.
وی با یاد آوری اینکه ترکمن های زیادی در سرتاسر دنیا زندگی می کنند که عاشق حضور سر مزار مختومقلی فراغی هستند ، تصریح کرد: ما وظیفه داریم مفاخر و مشاهیر خود را بشناسیم ، آنان را ارج نهیم و به دنیا و آیندگان به طور شایسته معرفی بکنیم.از این رو ما می توانیم در زمینه ی گردشگری فرهنگی با محوریت مختومقلی فراغی خیلی کار بکینیم.
بنیاد مختومقلی می تواند از ظرفیت های کار در این حوزه بهره ببرید و با کار فرهنگی و برنامه ریزی هزاران عاشق مختومقلی را به سمت زیارتگاه مختومقلی جذب بکند.
دکتر ثنایی افزود: گردشگری فرهنگی با این مضمون می تواند فواید زیادی داشته باشد. هم می توان از ظرفیت های ایجاد اشتغال ، منابع مالی و ارتقا فرهنگی و معرفی فرهنگ و ادب منطقه استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر