c_300_250_16777215_10_images_66882.jpg

ترکمن سسی- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لايحه منطقه آزاد اينچه برون براي تصويب نهائی تا پايان ارديبهشت در صحن علني مجلس مطرح و به راي گذاشته مي شود.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از استانداری گلستان، دکتر علی لاریجانی در دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان استان گلستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری امن در منطقه است و این موضوع انگیزه را برای سرمایه‎گذاری افزایش داده و ما باید امنیت را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما به منطقه آزاد اینچه‌برون مثبت است و مجموعه مختصاتی که این استان دارد نشان می‌دهد اگر منطقه آزاد با یک منطق صحیح و درست بوجود آید می‌تواند تحول لازم را برای استان ایجاد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی، گردشگري و مزيتهاي صادراتي گلستان به كشورهاي آسياي ميانه روسيه و چين را نقطه قوت استان دانست و یادآورشد: با پيگيري هاي مجلس طرح ساخت راه آهن گرگان - مشهد، تكميل پتروشيمي گلستان، رفع كمبود آب شرب مركز استان وتصيفه خانه هاي فاضلاب تسريع مي شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در كنار توسعه كشاورزي براي ارزش افزوده و درآمد بيشتر مردم استان از توسعه صنايع نبايد غافل شد، افزود: براي پرداخت تسهيلات و افزايش آن در بخش اشتغال روستايي و رونق توليد هيچ محدوديتي نيست بشرط اينكه بدرستي و با دقت و سرعت انجام پذيرد.

وی در خصوص توجه به استان های کمتر توسعه یافته، خاطر نشان کرد: در برنامه ششم سه درصد از بودجه نفت به استان‌های توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته اختصاص خواهد یافت تا بتوانند در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در مورد زهکشی اراضی استان گلستان تصریح کرد: زهکشی طرح بسیار مناسبی است که اگر این طرح عملی شود موجب ایجاد اشتغال و فرصت شغلی بسیار و همچنین توسعه استان خواهد شد و ما در این طرح آمادگی تامین منابع را نیز داریم.

لاریجانی یادآور شد: تسريع در اجراي طرح هاي تصفيه فاضلاب شهري، تعيين تكليف اراضي وقفي و بنياد علوي بنفع مردم، حمايت از توتون كاران و توسعه كشت پنبه در دستور كار است.

 در ادامه این جلسه استاندار گلستان نیز گفت: منطقه آزاد اینچه برون، راه آهن گرگان به مشهد، بندر خشک اینچه برون ، طرح گردشگری جزیره آشوراده  از جمله مسائلی است که می تواند نقش موثری در زمینه تجارت و سرمایه گذاری داشته باشد.

دکتر سید مناف هاشمی، گلستان را استانی مستعد در زمینه های مختلف دانست و افزود: یقینا با همراهی مجلس شورای اسلامی زمینه های رشد این استان تسریع خواهد شد و امیدواریم با توجه به ظرفیت راه آهن اینچه برون نقش گلستان در مراودات تجاری جمهوری اسلامی ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان پررنگ تر شود.

وی خاطر نشان کرد: تصويب منطقه آزاد اينچه برون، استقرار بندر خشك در شمال استان، ساخت آزاد راه ، توسعه ريلي وهمچنین حل بحران كم آبي در كشاورزي و و تقویت آب رسانی شرب روستايي در ارتقاء گلستان موثر است.

هاشمی کمک دولت و مجلس را براي توسعه همه جانبه استان ضروری دانست و گفت: مسئله پتروشیمی گلستان، توسعه زیرساخت های گردشگری ، توجه به کشاورزی با استفاده از آبیاری نوین، استقرار صنایع بزرگ وتوجه ویژه به آشوراده از جمله مسائلی است که همراهی نمایندگان مجلس را می طلبد.

استاندار گلستان با اشاره به توسعه همه جانبه استان در بخش هاي كشاورزی، صنعت، گردشگری و تجارت بر مبنای طرح آمايش سرزمينی که تهیه شده، تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم همکاری لازم را در تکمیل و اتمام پروژه سدها و مستقل شدن اداراتی نظیر غله و حوزه نیرو از استان همجوار داشته باشد.

همچنین در این جلسه هر یک از نمایندگان مجلس نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل و موضوعات استان مطرح کردند و در عین حال خواستار حمايت از بخش كشاورزی، توسعه زير ساختهای آب و برق، زیر ساختهای جاده ای و خطوط ريلی، سد سازی ، تامين حق آبهای اترک و گرگان رود، توسعه آبزی پروری در استان شدند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر