c_300_250_16777215_10_images_66985.jpg

ترکمن سسی- دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ساعت دو بعد از ظهر به وقت واشنگتن (ده و نیم شب سه شنبه 18 اردیبهشت) اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و تحریم‌های هسته‌ای آمریکا برمی‌گردد.


 در مهمترین بخش این اعلام که به طور زنده از بسیاری از شبکه های جهانی تلوزیونی پخش شد رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: من امروز اعلام می‌کنم که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. فرمانی را امضا می‌کنم که تحریم‌های هسته‌ای ایران دوباره برقرار شود. به رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا ورد زبان آن است،‌ اجازه نمی‌دهیم به سلاح اتمی دست یابد.
خروج آمریکا از برجام از مدت ها پیش و از زمان روی کار آمدن ترامپ که در ایراد سخنان ضد و نقیض سابقه دار است و در شعارهای انتخاباتی خود نیز بارها مخالفت شدید خود با برجام را اعلام کرده بود ، بسیار محتمل بود و در نهایت علیرغم انتقادها و مخالفت های متحدان اروپایی آمریکا از برجام خارج شد.
برجام یک توافق و سند بین المللی بود که به تایید سازمان ملل رسیه بود و در صورت عدم پایبندی هرکدام از طرف ها به برجام ، بررسی و تصمیم گیری درباره آن راهکار خاص خود را داشت و این موضوع در توافق نامه هسته ای یا برجام با موافقت همه طرف ها به تایید رسیده بود و ایران به گواه آژانس های مرتبط به آن پایبندی کامل داشت و خروج  یک جانبه آمریکا به بهانه های غیر منطقی و خارج از متن توافق نشان می دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست و این موضوع را ملت بزرگ ایران از دهه های پیشین آگاهی داشت.
با این حال خروج یک جانبه آمریکا از برجام ، عدم پایبندی سران آمریکا به تعهدات بین المللی و غیر قابل اعتماد بودن آنها را به صورت آشکار در افکار عمومی جامعه بین المللی منعکس کرد و قطعا تحریم ها و توطئه های آمریکا با تدبیر و ایستادگی مردم و مسئولان خنثی و بی تاثیر خواهد بود و در بازنده اصلی این جریان استکبار جهانی و هم پیمانان آنها خواهند بود و برای آمریکا در عرصه بین المللی جز رسوایی و بدنامی بهره ی نخواهد داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر