c_300_250_16777215_10_images_66991.jpg

ترکمن سسی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مختومقلی فراغی حلقه اتصال مردم و بخشی از نماد اتحاد اسلامی و انسجام ملی ماست.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ،حجت الاسلام علی اصغر فضیلت قبل از ظهر امروز چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: با توجه به خاستگاه قومی مختومقلی فراغی و همسایگی ما با ترکمنستان در شمال کشور به لحاظ برقراری ارتباطات مسالمت آمیز با همسایه شمالی مختومقلی برای ما پر اهمیت است.

 حجت الاسلام فضیلت در رابطه با اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت برای مختومقلی فراغی اظهار کرد: مخدومقلی تنها به ترکمن‌ها تعلق ندارد و در واقع مختومقلی به یک حلقه اتصال برای اتحاد و انسجام ملی و اسلامی تبدیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: موضوع مختومقلی فراغی علاوه بر مطالبه قوم ترکمن در ایران ، برای ترکمن های سراسر جهان نیز مهم است و نیز مضمون و محتوای اشعار مختومقلی پر از وحوه انسجام ملی و اسلامی است و اشعار مختومقلی با ارزش های محتوایی وحدت آفرین خود می تواند چالش های تفرقه انگیز و توطئه های دشمنان ما را خنثی بکند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: اشعار مختومقلی فراغی و نقش وی در وحدت اسلامی بسیار ارزشمند است حتی شعرای تراز اول ایران همانند حافظ و سعدی هم چنین خاستگاه و شرایط ویژه اجتماعی، فرهنگی و منطقه‌ای همانند مختومقلی فراغی ندارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر