c_300_250_16777215_10_images_66996.jpg

ترکمن سسی- عضو فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه اگرچه تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد اما مدرک بسیاری از این افراد ارزشی ندارد، گفت: تقویت بخش خصوصی می‌تواند در به کارگیری این افراد موثر باشد.


به گزارش ترکمن سسی ، شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افت کیفیت مدارک تحصیلی دانشجویان، گفت: اگرچه تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد اما مدرک بسیاری از این افراد ارزشی ندارد.
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشجویان کشور در رشته‌هایی که علاقه چندانی به آن ندارند با توجه به کلیشه‌های عرفی و فرهنگی به تحصیل می‌پردازند بنابراین نمی‌توانند در رشته خود سواد و توانایی لازم را به دست آوردند در نتیجه پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار جایگاهی به دست نمی‌آورند.
وی بیان کرد: نداشتن تخصص در دانشجویان فارغ‌التحصیل باعث بیکاری این افراد می‌شود؛ دانشجویان پس از فراغت از درس و دانشگاه دچار سردرگمی می‌شوند چراکه از یک سو به رشته خود علاقه‌ای نداشته و از سوی دیگر تخصص و تبحر مورد نظر برای ورود به بازار کار در آنها موجود نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر فارغ‌التحصیلان تمایل دارند کارمند دولت شوند، اظهار کرد: وزارت علوم باید به سمت تخصص‌محوری و مهارت‌آموزی پیش رود و از فضای تئوری خارج شود این وزارتخانه باید به دانشجویان ریسک‌پذیری را آموزش دهند تا دانشجویان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی بین نیازهای بازار کار و توانایی خود ارتباط متناسبی ایجاد کنند.
کوسه‌غراوی خاطرنشان کرد: عدم علاقه به رشته تحصیلی و نداشتن تخصص و مهارت لازم باعث شده است مدرک برخی از فارغ‌التحصیلان از اعتبار و ارزش مناسبی برخوردار نباشد؛ بخش خصوصی باید تقویت شود تا از آسیب‌های بیشتر در زمینه بیکاری فارغ التحصیلان جلوگیری شود.
عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس در پایان افزود: فضای دولتی اشباع شده و نمی‌توان انتظار جذب نیروی کار بیشتر را داشت بنابراین باید فضاهای دیگری برای به کارگیری این افراد ایجاد شود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 مهمان 1397-02-22 07:32
آیا بهتر نبود ، سنت دیرینه فرافکنی را کنار گذاشته و صادقانه اذعان و اعتراف کنید ، بعنوان مسئول و نماینده ، کاری از دستتان بر نمیاید و تمام راههای رفته اشتباه بوده و ملت دچار خسران غیر قابل جبرانی شده اند ? مدارک دانشگاهی بقول شما بی ارزش ( ?! ) است ، اما فارغ التحصیل ، فارغ و صرف نظر از مدرک ، حاضر است کارگری کند . اما کجا ? آقای نماینده بازار کار آچماز و قفل شده و آب از سر چشمه ( همانا مجلس ) گل آلود است .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر