c_300_250_16777215_10_images_67006.jpg

ترکمن سسی- امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه 21 اردیبهشت ماه با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه شریف رمضان ماه ضیافت الله ؛ ماه احسان و نیکی به نیازمندان و همچون نماز و قرائت قرآن از انوار الهی است .

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی از پایگاه مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس ، حاج آخوند عبدالکریم جاور افزود: ماه رمضان ریشه ای تاریخی و دینی دارد. خداوند برای کسانی که به وحدانیت و کتاب آسمانیش معتقدند روزه گرفتن در این ماه را واجب قرار داده است.
وی روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را وظیفه دینی و ایمانی مسلمین عنوان نمود و تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان و صدقه دادن، بخصوص صدقات جاریه دراین ماه شریف از اجر و پاداش دنیوی و اخروی والایی در نزد خداوند برخوردار است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بیان برخی از احکام ماه مبارک رمضان نیز گفت: براساس کتب احناف چنانچه فاصله مقصد شخص مسافر بیشتر از حدود 120 کیلومتر باشد می تواند روزه نگیرد و نماز های فرض را نیز شکسته بخواند.
حاج آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: با این حال چنانچه شخص مسافر توان تحمل جسمی روزه را داشته باشد شایسته است روزه بگیرد، زیرا روزه نفل هیچ روزی با فضلیت های روزه ماه رمضان قابل قیاس نیست.
وی افزود: هرگاه شخصی در ایام ماه مبارک رمضان بیمار، مسافر و یا بنابه شرایطی نتوانست روزه واجب بگیرد، حتما در اولین فرصت قضای آن را به جا آورد.
خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: در ایام ماه رمضان چنانچه شخص مومنی با هدف و نیت قلبی گرفتن روزه سحری بخورد و تا اذان شب روزه باشد کفایت می کند و لزوما نیاز به اظهار لسانی نیت روزه نیست.
حاج آخوند عبدالکریم جاور با بیان اینکه چهارشنبه هفته آینده (29 شعبان) روزه ی یوم الشک گرفتن صحیح نیست افزود: چنانچه هلال ماه رمضان شب پنجشنبه رویت شد، فرایض و سنت های ایام ماه رمضان را بجا آورید در غیر این صورت، روز پنجشنبه را با نیت روزه نفل روزه بگیرید.
وی تصریح کرد: بدین ترتیب اگردر لحظات اولیه صبح پنجشنبه هلال ماه رمضان رويت شود، روزه نفل شما جزء روزه واجب ماه رمضان به حساب خواهد آمد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بخشی از سخنان پیش خطبه از نماز جمعه با اشاره به عارضه بیماری گلو و حنجره خود گفت: همانطوریکه متوجه شده اید به علت بیماری صدایم گرفته است و بنابه تصمیم پزشکان چاره ای جز عمل جراحی ندارم .
حاج آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: طول درمان بیماریم حدود سه ماه خواهد بود و طی این مدت به توصیه پزشک معالج در نماز جمعهُ، حوزه و سایر مجالس سخنرانی نخواهم داشت.
وی ضمن التماس دعا از مردم، اظهار امیدواری کرد انشاءالله در صورت توانایی و بهبودی نسبی با حضور در عیدگاه، نماز عید فطر را اقامه خواهم کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر