c_300_250_16777215_10_images_67092.jpg

ترکمن سسی- امام جمعه موقت بناور سیمین شهر، گفت: در ماه مبارک رمضان اتحاد و انسجام امت اسلامی تبلور بیشتری به خود می گیرد.


به گزارش ترکمن سسی ، «آخوند نیاز قلیچ حنفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: این ماه مبارک از ظرفیت بالایی برای همگرایی و هم افزائی مسلمانان برخوردار است و باید از این ظرفیت بی نظیر نهایت استفاده به عمل آید.

به گفته وی؛ تمام لحظات این ماه سرشار از معنویت و قرب الهی است که بندگان را به سمت خالق خویش فرا می خواند.

مدرس حوزه علمیه نور بناور با یادآوری اینکه در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند عوامل وحدت زا بین کشورهای اسلامی هستیم، تصریح کرد: هر امری که خداوند ما مسلمانان را به انجام آن یا حفظ حرمت آن دستور داده در راستای یکپارچگی و همدلی امت اسلامی است.

وی، افزود: خداوند به مسلمانان روزه در ماه رمضان را واجب کرده تا هر مسلمانی که به سن تکلیف رسیده و یا توانایی گرفتن آن را دارد این دستور الهی را به جای آورد.

به گفته وی؛ اعمال و اذکار دینی در این ماه با حضور بیشتری از مسلمانان در مساجد انجام می شود و این نشان از جاذبه فراوان این ماه در گرد هم آوردن امت اسلامی در مکان و زمان واحد در مساجد و مصلی ها دارد.

آخوند حنفی خواستار استفاده سخنان وحدت بخش در این ماه از سوی ائمه جمعه و واعظان منابر مساجد شد و گفت: ضروری است سخنرانان محافل و مجالس مذهبی از جملاتی که در راستای انسجام و همدلی مردم باشد بیشتر استفاده کنند.

وی، ادامه داد: علما و روحانیون در این ایام مبارک در رشد فضائل اخلاقی و اجتماعی مردم تلاش کنند تا آنها بی بهره از برکات این ایام نمانند.

به گفته وی؛ ضروری است علما و روحانیون به روز باشند و با استفاده از علوم و فنون نوین در جهت تقویت بنیه دینی و مذهبی مردم بکوشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر