c_300_250_16777215_10_images_67095.jpg

ترکمن سسی – خرید گندم از کشاورزان گلستان با نرخ تضمینی 13 هزار ریال با تحویل یکهزار و 200تن محصول به مراکز خرید در گنبدکاووس واقع در شرق استان آغاز شد.


مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان روز چهارشنبه در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک مراکز خرید تضمینی گندم علاوه بر گنبدکاووس در شهرستانهای کلاله، گالیکش، فاضل آباد، آزادشهر و گرگان فعال بوده و ساعت کاری آنها از ساعت هشت صبح تا 22 شب تعیین شده است.
به گفته حمیدرضا علی محمدی؛ در سال زراعی جاری، 140 مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان پیش بینی شده که به مرور با آغاز برداشت محصول در دیگر شهرستانهای استان فعال می شود.
گلستان واقع در شمال کشور بعد از فارس، دومین استان تولید کننده برتر گندم در کشور به شمار می رود و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این خطه علاوه بر گلستان برای مصرف ساکنان 18 استان طی سال حمل می شود.
371 هزار و 363 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان در سال زراعی جاری به کشت گندم پائیزه اختصاص دارد که کارشناسان برآورد کرده اند حدود یک میلیون و 400 هزار تن محصول برداشت شود.
سال قبل گندمکاران گلستان یک میلیون و 302 هزار تن گندم با کیفیت از سطح 380 هزار هکتار برداشت کردند که یک میلیون و 102 هزار تن محصول مازاد نیاز بود و به نرخ تضمینی 13هزار ریال تحویل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان شد.
همچنین طبق گزارش عید محمد فاروقی دبیر ستاد برداشت محصولات زراعی پائیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان به ایرنا، امسال دو هزار و 698 دستگاه کمباین برای برداشت محصولات پائیزه از جمله گندم در استان فعالیت دارد.
برداشت گندم در استان گلستان همه ساله از اوایل خرداد ماه آغاز می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر