c_300_250_16777215_10_images_67119.jpg

ترکمن سسی- «سردار آزمون» مهاجم جوان تیم ملی ایران، از زمان پیوستن به کاروان این تیم در حال افزایش آمار گل های خود بوده و با توجه به آمار، پتانسیل بالایی را برای درخشش در جام جهانی 2018 دارد.


 تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز سه شنبه نوشت: مهاجم 23 ساله باشگاه روبین کازان روسیه از اولین بازی ملی خود در برابر مونته نگرو در ماه مه 2014 تاکنون، 23 گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است؛ آماری که به لطف خیز بلند این استعداد تازه وارد، او را در بین پنج گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران جای داده است.
آزمون که زاده شهر گنبد کاووس در شمال شرقی ایران است؛ در دوران نوجوانی و پیش از پیوستن و درخشش در آکادمی فوتبال سپاهان اصفهان، ورزش والیبال را برای ستاره شدن برگزیده بود.
او در فاصله بین سال های 2009 تا 2013 در تیم ملی جوانان ایران نبوغ خود را به منصه ظهور گذاشت و در حالی که تنها 17 سال داشت مورد توجه مسوولان باشگاه روبین کازان قرار گرفت و به نخستین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ برتر روسیه تبدیل شد.
مهاجم گلزن تیم ملی ایران برغم گزارش ها مبنی بر داشتن پیشنهاد از باشگاه های مطرحی همچون آرسنال و لیورپول، در روبین کازان ماندگار شد، او در سال 2015 به تیم روستوف پیوست و پس از دو سال بار دیگر به روبین کازان بازگشت.
با این حال، آزمون بهترین و ایده آل ترین دوران فوتبالی خود را برای تیم ملی کشورش به نمایش گذاشت که شامل گل های تحسین برانگیز و تاثیرگذاری است که در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 برای تیم بدون شکست ایران به ثمر رساند.
او در ژوئن 2016 مقابل مقدونیه هت تریک کرد و یک هفته بعد با زدن نخستین گل تیمش در برابر ازبکستان صعود شاگردان کی روش به جام جهانی را قطعی کرد.
«کارلوس کی روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در سال 2015 و در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ESPN» اظهار داشت: او (آزمون) کیفیت لازم برای موفقیت در بالاترین سطح را دارا و هر روز در حال پیشرفت است. او باید واقع بین باشد و به سختی تلاش کند و بهترین تصمیم را بگیرد که در این صورت در آینده ای نه چندان دور به یکی از ستاره های فوتبال ایران و آسیا بدل خواهد شد.
حدود دو هفته دیگر جام جهانی شروع می شود و تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش در گروه (بی) قرار گرفته است، روز 25 خردادماه در نخستین چالش بزرگ خود به مصاف تیم مراکش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 هوشي چابهاري 1397-03-09 15:34
آينده درخشاني داره اگه مراقب مصاحبه ها و كارهاي بيرون از مستطيل سبزباشه.بهر حال واسش ارزوي موفقيت ميكنيم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر