c_300_250_16777215_10_images_67173.jpg

ترکمن سسی- در پی بی حرمتی به قبر سیدقلیچ ایشان از عالمان دینی ترکمن در شرق استان جمعی از شهروندان درخواست رسیدگی به این اقدام ناشایست و مجازات عاملان آن شدند.


العلما ورثه الانبیا
همیشه بزرگان و رهبران یک دین، مکتب یا مذهب، مقبولیت و محبوبیت خاصی را در بین مردم داشته اند و دارند و باعث افتخار و عزت آن مردم بوده اند و هستند و خواهند بود به تحقیق چنین رهبرانی، بر قلب ها حکومت می کردند و رهبری آن ها به زور و زر نبوده بلکه بر روی محبت قلب ها استوار بوده است.
بی احترامی و توهین به چنین رهبران بزرگ توهین و بی احترامی به همه ی دوستداران و پیروان آنها محسوب می شود و به مثابه ی لگدمال کردن عزت و افختار یک ملت است.
با نهایت تاسف ۲۳ ماه مبارک رمضان جمعه شاهد واقعه ی دلخراش نبش قبر فجیع حضرت سید قلیچ ایشان (قدس سره) از بزرگان بنام و رهبران دینی اهل سنت ترکمن صحرا در روستای کریم ایشان از توابع شهرستان مراوه تپه در استان گلستان بوده ایم. این مسئله در ماه مبارک رمضان باعث آزردگی خاطر و داغدار شدن جامعه اهل سنت و بخصوص ترکمنان کشور شده و همچنین تشویش اذهان عمومی و سلب امنیت مذهبی و اعتقادی مردم را در پی داشته است این اقدام مشابه نبش قبر داعشیان افراطی و توهین آنها به مقدسات اسلامی است.
لذا ما جامعه اهل سنت از مسئولین استانی و کشوری خواستار رسیدگی و پیگیری این واقعه ی اسف بار هستیم تا بلکه معرفی و مجازات مجرمین مربوطه مرهمی بر دل هموطنان داغدیده باشد و همچنین از اقدامات بعدی این شیادان بی دین در لگدمال کردن مقدسات دینی و مذهبی نیز پیش گیری و جلوگیری شود.
ما اهل سنت ترکمن صحرا بی صبرانه منتظر اقدامات متقابل بزرگان دینی و سیاسی، مسئولین حامی و دلسوز استان و کشور هستیم.
با تشکر و قدردانی فراوان از زحمات مسئولین گرامی.
علمای اسلامی، قشر دانشجو و فرهنگی جامعه اهل سنت ترکمن صحرا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر