c_300_250_16777215_10_images_68220.JPG

ترکمن سسی- قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در روزهای 10 تا 20 مرداد امسال در دو شهر گرگان و گنبدکاووس خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد تجری عصر سه شنبه درجلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام و بزرگداشت روز گنبدکاووس گفت: این جشنواره از 10 تا 14 مرداد در شهر گرگان و از 16 تا 20 مرداد امسال در شهر گنبدکاووس برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری مطلوب یازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام در گنبدکاووس درسال 96 افزود: بر اساس پیگیری های انجام شده توسط مسئولان گنبدی و استانی، سازمان مرکزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس موافقت کرده است.
تجری با تاکید بر ضرورت رفع برخی اشکلات در برگزاری جشنواره اقوام در گنبدکاووس از جمله مکان برگزاری، اضافه کرد: مسئولان این شهرستان باید نسبت به فراهم کردن مکان جدید و یا رفع اشکالات مکان قبلی اقدام نمایند.
وی با اعلام هزینه سه میلیارد و 500 میلیون ریالی برگزاری بخشی از یازدهمین جشنواره اقوام در گنبدکاووس، از مسئولان این شهرستان درخواست کرد یاریگر اداره کل میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در تامین بخشی از این هزینه ها باشند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه از همکاری همه ادارات و نهادهای این شهرستان برای برگزاری مطلوب دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد و گفت: باتوجه به تجربه سال قبل، امسال این جشنواره با کیفیت بهتر برگزار می شود.
عبدالقدیر کریمی، دائمی کردن برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس را از مطالبات جدی مردم این شهرستان و شهرستان های شرق گلستان دانست و افزود: این شهرستان در تامین بخشی از هزینه های برگزاری این جشنواره نیز مشارکت می کند.
وی با اشاره به ثبت جهانی برج قابوس شهرستان گنبدکاووس در فهرست آثار یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) در دهم تیر سال 1391 و نامگذاری این روز به نام روز گنبد، اضافه کرد: مراسم بزرگداشت این روز نیز با محوریت شهرداری و شورای اسلامی شهر و مشارکت ادارات و نهادها و نیز تشکل های مردم نهاد این شهرستان عصر روز 10 تیر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه شهردار گنبدکاووس و رییس شورای اسلامی این شهر نیز از آمادگی برگزاری مراسم روز گنبد در 10 تیر با مشارکت دیگر ادارات و نهادها خبر دادند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر