c_300_250_16777215_10_images_68300.jpg

ترکمن سسی- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای نخستین بار آزمون تخصصی جذب طلبه شیعه و سنی از سوی دانشگاه تقریب مذاهب کشور در گنبدکاووس اجرا می‌شود.


به گزارش نرکمن سسی به نقل از تسنیم , عبدالقدیر کریمی عصر امروز در جلسه افتتاح دانشگاه تقریب مذاهب در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: برای نخستین بار آزمون تخصصی جذب طلبه شیعه و سنی از سوی دانشگاه تقریب مذاهب کشور در گنبدکاووس اجرا می‌شود.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام این آزمون از 15 تیرماه تا 15 مردادماه خواهد بود و شرکت کنندگان و محصلان از معافیت قانونی و تحصیلی برخوردارند.
وی افزود: این آزمون در 2 رشته " فقه و حقوق حنفی" و " فقه و حقوق امامیه" برگزار می‌شود و دانشجویان اهل سنت باید ثبت نام آنها در شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت تائید شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: دانشگاه تقریب مذاهب کشور با یک واسطه زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری قرار دارد و در مقاطع , کارشناسی, کارشناسی ارشد, دکترا, به صورت طلبه و دانشجو و حوزوی دانشگاهی فعالیت می‌کند.
کریمی تاکید کرد: در حال حاضر این دانشگاه در مرکز استان ها فعالیت دارد و برای نخستین بار این دانشگاه قرار است در یکی از شهرهای کشور, گنبدکاووس, با توجه به زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در این شهر, راه اندازی شود.
وی یادآور شد: این دانشگاه در سنندج, زاهدان و اخیرا در قم فعالیت می کند و در حال راه اندازی در بوشهر, ارومیه و گنبدکاووس است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای راه‌اندازی این دانشگاه در گنبدکاووس, قرار است آموزش و پرورش به مدت 5 سال مکانی را در اختیار این دانشگاه برای فعالیت قرار دهد, ضمن اینکه, شهرداری نیز با شناسایی عرصه‌ای, آمادگی لازم برای ساخت داشته باشد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر